אלימות קשה ביצהר: רימוני הלם יודו על מפגינים

רימוני הלם הושלכו היום לעבר מפגינים ביצהר בעת שמחו על פינוי מבנה ביישוב. מפגין אחד הוכה ולטנת חבריו התעלף. צפו בתיעוד מהאלימות ביישוב (בארץ)

הצעיר שוכב פצוע (צילום: הקול היהודי )

אלימות קשה הופעלה היום (ראשון) לעבר מפגינים יהודים ביצהר שמחו על פינוי מבנה ביישוב על ידי כוחות של המנהל האזרחי. הכוחות יידו רימוני הלם לעבר המפגינים, ובמהלך העימותים תועדו כשהם מכים את אחד העצורים.

הכוח הצבאי שהגיע ליישוב ביקש לפנות מבנה. אולם כשיצא מהיישוב, תושבים החלו לחסום את כלי הרכב הצבאיים ובמקום התפתחו חילופי מהלומות במהלכם תושבים הוכו ויודו לעברם רימוני הלם רבים.

זווית נוספת של המהומות (צילום: ראובן טייב)

באתר ה'קול היהודי' מובאת עדות של אחד התושבים הטוען כי: "רכב בילוש החל ליסוע בפראות תוך שהוא דורס את אחד המפגינים ומעיף פח לעבר ילדה שעמדה בצד הכביש".

עוד טוענים התושבים כי, לאחר יציאת הכוחות הם התרכזו בשער הישוב, והתנפלו על צעיר שלדברי עדי ראיה צילם את האירועים. "עצרו אותו לאחר שקצין צבא הצביע עליו".

"השוטרים הכו אותו מכות קשות עד שהתעלף, אך למרות שהתעלף ולדברי עדי ראייה אף פרכס על הכביש, השוטרים אזקו אותו וגררו אותו לכיוון ג'יפ מג"ב. העצור נשאר על הכביש זועק מכאבים כעשר דקות ולמקום הוזעק אמבולנס מד"א. ברגע שהאמבולנס הגיע למקום וצוות הפראמדיקים ירד לעבר הפצוע, השוטרים הכניסו אותו במהירות לג'יפ ונסעו מהמקום בכדי לא לאפשר בדיקה שלו בידי הצוות הרפואי" נטען.

בדובר צה"ל אמרו: "מוקדם יותר היום כוחות הביטחון ביצעו פינוי של מבנה בלתי חוקי ביישוב יצהר. במהלך הפינוי הגיעו אזרחים אשר החלו בזריקות אבנים לעבר הכוחות, חסמו את צירי התנועה בהם נסעו הכוחות ונהגו באלימות מילולית. במקום נעצרו 3 מתפרעים שהועברו להמשך טיפול המשטרה".

"צה"ל רואה בחומרה פגיעה מכל סוג שהוא בכוחות הביטחון הממלאים את תפקידם ומגנים על תושבי האזור. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר