ארגון הרופאים לצד המתפטרים: "להקים מחלקת ילדים בשערי צדק"

מנהל ארגון הרופאים שיגר מכתב לשר הבריאות בו הוא מבהיר כי הפתרון היחידי למשבר בהדסה הוא פתיחת מחלקה בשערי צדק: "לפעמים אין ברירה וחייבים לפרק את החבילה" (בארץ)

פרופ' מיקי וינטראוב, מנהיג הרופאים המתפטרים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מנהל ארגון הרופאים עובדי המדינה, ד"ר נמרוד רחמימוב, שיגר הערב (ראשון) מכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן, ובו הוא מבקש ממנו לפתור את המשבר המתמשך בהדסה באמצעות פתיחת מחלקה בבית החולים שערי צדק בבירה במקום המחלקה המתפוררת בבית החולים הדסה - ממנה התפטרו ששת הרופאים ושלושה מתמחים בראשות מנהל המחלקה הפרופ' מיקי וינטראוב.

לאחרונה, פרסם מנהל שערי-צדק מכתב שבו הצהיר כי לא יפתח מחלקה בבית-החולים, וכי פתרון זה לא עומד על הפרק. בראיונות בתקשורת הבהיר מנהל בית החולים כי המכתב נכתב לאור בקשת גורמים במשרד הבריאות שלא רצו לתת לרופאים המתפטרים תקווה כי פתרון של פתיחת מחלקה בשערי צדק עומד על הפרק.

המכתב שנשלח כעת על ידי הרופאים למשרד הבריאות, מציג תמיכה חדשה ברופאים הנלחמים על פתיחת מחלקה בשערי-צדק, דבר שלדבריהם הוא הפתרון היחידי למשבר.

במכתבו של ד"ר רחמימוב נאמר: "בכל מערכת יחסים קלוקלת בין בני אדם, אנו שואפים להשכין שלום בית, ואני יודע שלא חסכת מאמצים להשיג מטרה חשובה זו גם בפרשה קשה זו. לעיתים, למרות המאמצים שלום הבית אינו בר השגה והפתרון העדיף הוא לאפשר לכל צד להמשיך את חייו בנפרד".

"במקרה זה, אין אפשרות אמיתית להגיע לשלום בית, גם אם יתקיים הליך גישור וגם אם הצדדים יחתמו על הסכם כזה או אחר, את הגלגל לא ניתן לסובב לאחור ואפילו הרופאים שמומחיותם הפיכת דם רע לדם טוב לא יוכלו לרפא את הדם הרע שנשפך כאן, ולחזור לעבודה שקטה בסביבה תומכת כפי שנדרש במקצוע קשה זה".

"הפתרון הנכון נמצא על השולחן, יש בית חולים אחר המוכן לקלוט את אותו צוות רופאים מסור ואיכותי, לתת להם את תנאי העבודה הנדרשים ולאפשר להם להמשיך את מלאכתם החשובה. שוחחתי עם הרופאים המתפטרים ושוחחתי עם ועד רופאי שערי-צדק (החברים בארגוננו) שני הצדדים מעוניינים בפתרון זה ומרגישים שהמעבר יתרום מקצועית לכל הצדדים".

"כמו בסכסוכים בתוך המשפחה, גם כאן מה שחשוב באמת זה טובת הילדים. אני קורא לך לקבל את ההחלטה הנכונה ששמה במרכז את טובת הילדים החולים ולא את האגו של אדם כזה או אחר: אנא אפשר לשערי-צדק לפתוח מחולקה המטו-אונקולגית ילדים לקלוט את צוות הרופאים המתפטרים לשורותיו. בתודה ובהערכה. ד"ר נמרוד רחמימוב".

כזכור, הרופאים במחלקה בהדסה התפטרו מתפקידם לאור מחלוקת קשה עם הנהלת בית החולים על השתלות מח עצם ומעבר מחלקת הילדים למחלקת המבוגרים, דבר שהרופאים ראו בו נזק לילדים החולים.

שר הבריאות ליצמן הבהיר לא אחת כי לא יאפשר פתיחת מחלקה אחרת בשערי-צדק, והרופאים המתפטרים הקימו מאהל מחאה בגן סאקר בירושלים תחת הכותרת 'בית חולים שדה לילדים'. היום פתחו ההורים לילדים בשביתת רעב במחאה על מה שהם מכנים "המחדל של שר הבריאות ליצמן ומשרד הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר