"זו מגיפה, חייבים חשבון נפש"

בתוך מספר ימים, בניו יורק: שלושה חרדים לשעבר - נפטרו

שלושה נערים נושרים בניו יורק נפטרו בתוך ימים ספורים בנסיבות טרגיות - והקהילה החרדית סוערת • עסקן בכיר: "דווקא עכשיו עסקו פה ב'בעיות' בישראל? הנה, יש לנו מספיק בעיות משלנו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קברה הטרי של מלכה קליין ע"ה (באדיבות המצלם)

טרגדיה בקהילה החרדית בניו יורק: במהלך סוף השבוע האחרון נפטרה באורח טראגי הבחורה מלכי (מלכה) קליין בתו של הרה"ח רבי אברהם שלום קליין מחשובי חסידי קארלי.

במסע הלוויתה שיצא בשעות אחר הצהריים מבית ההלוויות שומרי שבת השתתפו מאות בני משפחה, חברות וידידות שספדו לה וביכו את מותה בטרם עת.

על פי ההערכות שונות הנסיבות הטרגיות שהובילו למותה הפתאומי של קליין הן ככל הנראה מחומרים מסוכנים.

קליין שהינה בת למשפחה חסידית עברה להתגורר מחוץ לניו יורק בשנים האחרונות והתערתה בקהילה המקומית.

גורמים חינוכיים מספרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי מדובר במגיפה של ממש וכי רק בימים האחרונים נפטרו שלושה חרדים לשעבר מחומרים קשים - מאיר גרין ממונסי, פייגי גריינפלד וכעת מלכי קליין.

גרין, גרינפלד וקליין ז"ל

"מה שפעם לא היה מקובל והיה נחשב לטאבו הופך כעת לצערנו לדבר שקורה וחייבים לטפל בכך מהשורש", הם מבהירים.

עסקן בכיר בארה"ב המעדיף להישאר בעילום שם אומר ל"כיכר השבת": "זה כבר הפך למגיפה. אם בהתחלה היה ניתן להעלים עין או לנסות לטאטא מתחת לשולחן את תופעת הנושרים אצלנו, באו ההתאבדויות והסמים והציפו הכל.

"בשנה האחרונה היו לא מעט מקרים טראגיים בהם בנים ובנות למשפחות טובות מסלתה ושמנה של הקהילה החרדית מצאו את מותם במיתה משונה. חייבים לעשות חשבון נפש".

העסקן מוסיף כי "פלא שדווקא בתקופה זו ביקשו רבנים ועסקנים להתערב ב'בעיותיה' הציבוריות והרוחניות של יהדות ארץ ישראל אם בעצרות מחאה ואם בהפגנות. מצער לומר זאת, אבל יש לנו מספיק בעיות משלנו לטפל בהם ובישראל יכולים להגיד לנו טלו קורה מבין עיניכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר