ביטול מתווה הכותל

הרפורמים כעסו ובסוכנות ביטלו את ארוחת הערב עם נתניהו

טביעת אצבעותיהם של אילי הון וחלק מהעסקונה הבכירה ביהדות ארצות הברית, הקרובים לרפורמים והקונסרבטיבים ומחוברים הדוקות לסוכנות היהודית - ניכרת בהחלטה המחאתית מהלילה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נשות הכותל הרפורמיות בכותל המערבי (צילום ארכיון: Miriam Alster FLASH90)

בעקבות הקפאתו בממשלה של "מתווה הכותל", ביטל חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית ארוחה שתוכננה להתקיים הערב (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

חבר נאמנים זה עורך היום כנס בירושלים, ולנוכח החלטות הממשלה הוא כאמור שינה את תוכניות האירוח שלו כמחאה הפגנתית על "הכניעה לחרדים".

יצויין, כי בקרב מארגני הכנס שררה מחלוקת בשאלה האם לבטל את הארוחה או לא. תחילה, בשעות הערב, החליטו החברים כן לקיים אותה במתכונת המתוכננת שכללה את אירוחו של ראש הממשלה.

סימן מוקדם? נתניהו התריע ברפורמים כבר לפני כחצי שנה (צילום: ‏‎Jewish Federations of North America / פייסבוק)

התפנית הדרמטית אירעה במהלך הלילה, ובבוקר כבר יצאה ההודעה כי הוחלט על ביטול הארוחה. כזכור, מתווה הכותל אושר בממשלה כבר בתחילת 2016, אבל בלחץ המפלגות החרדיות הוא לא יושם עד כה - ואתמול אף בוטל רשמית לקראת החלטת בג"ץ בעתירות שהוגשו בנושא.

אילי הון וחלק מהעסקונה היהודית בארה"ב, שבין השאר גם משתפים פעולה עם הסוכנות היהודית, דוגמת אייב פוקסמן, הביעו כעס ביממה האחרונה על כך שנתניהו נענה לבסוף לדרישה החרדית שנועדה למנוע דריסת רגל גוברת של הרפורמים והקונסרבטיבים במקום המקודש ביותר לעם היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר