נמשכת החקירה

הכיסא שהתנתק ב'האמר' הרג את הלוחם?

ממצאי חקירת מות לוחם הצנחנים בהתהפכות ג'יפ 'האמר' מעלים כי הכיסא עליו ישב סמל יובל מנע ז"ל התנתק במהלך ההתהפכות ואיתו גם אביזרי הבטיחות המורכבים בג'יפ (צבא)

האמר צבאי (צילום: פלאש 90 )

על פי ממצאים ראשונים מחקירת מותו של לוחם הצנחנים סמל יובל מנע ז"ל, שנהרג בהתהפכות ג'יפ "האמר" באזור כיסופים שבעוטף עזה בשבוע שעבר, עולה כי הכיסא עליו ישב מנע התנתק ממקומו במהלך ההתהפכות ועם הכיסא התנתקו גם אביזרי הבטיחות המורכבים בג'יפ, למרות שכלי רכב השטח בו נהרג מנע היה חדש יחסית ליתר כלי הרכב באותו צי רכבים.

כעת נבדק הנושא מול הגורמים במחלקת ההנדסה בצה"ל כשהסוגיה המרכזית בחקירת מותו של מנע היא האם עצם העובדה שהכיסא התנתק ממקומו הביאה למותו של הלוחם.

סמל יובל מנע (צילום: דובר צה"ל)

הג'יפ שהתהפך הוא האמר ממוגן שעל גגו מורכב מקלע כבד הנקרא בעגה הצבאית 'קטלן' שככל הנראה משקלו משפיע על התנהגות כלי הרכב בתנאי דרך מורכבים. לדברי חיילים באותה גזרה, הם לא קיבלו הנחיות חדשות על אופי השימוש ב'האמר' עם 'קטלן' וכי הרכבים מאותו דגם לא הושבתו עד לסיום התחקיר.

כזכור בשבוע שעבר התהפך כלי הרכב הצבאי במהלך פעילות שגרתית בכיסופים כתוצאה מההתהפכות נהרג חייל אחד, סמל יובל מנע, שני חיילים נוספים נפצעו באורח קשה וחייל רביעי נפצע פצעים בינוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר