ביטול 'מתווה הכותל'

ח"כ גפני מאיים: "בג"ץ לא יתערב; ואם יתערב - יהיה חוק"

ח"כ משה גפני הסביר מדוע הסכימו ל"הקפאת" 'מתווה הכותל', העריך בשיחה עם "כיכר השבת" כי בג"ץ לא יתערב ואיים ש"יהיה חוק". וגם: מה דעתו על ח"כ יאיר לפיד ועל חוק הגיור? • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יושב ראש 'דגל התורה' ח"כ משה גפני חש היום כמנצח הגדול, כמי שהיה מעורב יחד עם הנציגים החרדים בביטול 'מתווה הכותל' והעברת חוק הגיור בוועדת שרים, אך למרות זאת הוא מצהיר כי לא היה מעביר את החוקים אם הרפורמים מחו"ל לא היו עותרים לבג"צ ומכריחים אותו לפעול. על יאיר לפיד הוא חושב שנשאר תמיד כמו שהיה אך לדעתו לא צריך לנתק איתו קשר.

בראיון ל"כיכר השבת" מתייחס ח"כ גפני ליאיר לפיד ואומר כי הוא "חוזר שונה". לדבריו, "הדבר היחיד שהוא אותו דבר זה שכל הזמן הוא רוצה שיבחרו בו. וזה לא משנה מה הוא אומר, ולא משנה מה הוא חוזר בו, כל הזמן הוא אותו הדבר, היום הוא מדבר יותר מתון אבל כל הזמן הוא רוצה שיבחרו בו".

הוא שוב חזר לתקןף את החרדים בגלל 'מתווה הכותל', ליצמן צודק שצריך לנתק איתו קשר?

"לא. אני נגד לנתק קשר. הוא יפסיק עם זה ברגע שזה יהיה נח לו".

אגב, אתם ישבתם בממשלה והצבעתם נגד המתווה אבל שתקתם עד שהתקשורת חשפה את המתווה...

"ממש לא התקשורת", אומר גפני, "צריך לדעת את כל הפרטים שאני לא יודע לדבר עליהם, ואני לא רוצה לדבר עליהם".

לדבריו: "היה תהליך. פחדנו מהחלטה של היועץ המשפטי לממשלה, התהליך הוא בסדר גמור, הוא בסדר, הוא משיג את מטרתו. המתווה עבר, הוא לא טוב, דיברנו על ביטולו, הוא בוטל".

גפני מוסיף ומשגר איום ברור: "בג"צ ככל הנראה לא יתערב, אם יתערב - יהיה חוק".

משה גפני בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

בנושא חוק הגיור, אתם לא חוששים שהרפורמים ייכנסו מהדלת האחורית?

"לא! לא יהיה חוק, אנחנו עוד לא דנו בו, אנחנו נדון בו, יש בו הרבה פרטים שצריך לשנות.

"בכל מקרה, בעקבות החוק, לא יהיה רפורמים. בעניין הזה לא יהיה, אנחנו שומרים על העם היהודי, הם רוצים לפורר אותנו, לא ניתן להם".

בהצהרה שמסר בפני התקשורת, אמר גפני: "התייעצנו בשבוע האחרון עם משפטנים, והחלטנו לקבל את הנוסח הזה של הקפאה, ואם ירצו להחיות את המתווה הזה מחדש, יצטרכו ישיבת ממשלה חדשה. משמעות העניין הוא ביטול המתווה. הנוסח הזה חשוב כי להערכתנו ביהמ"ש לא יוכל עכשיו להתערב בעניין המתווה".

ההצהרה של גפני לתקשורת

"הצעקות של הרפורמים", הוסיף גפני, "משל למה הדבר דומה? למישהו שרצח את אביו ובא לביהמ"ש ואומר 'תרחמו עליי' כי אני יתום. אני מודיע בשם הסיעות החרדיות - אנחנו לא רוצים חקיקה, ולא החלטות ממשלה, כל מה שאנחנו עושים זה בגלל עתירות שלהם לבג"ץ. הם יושבים בארה"ב ומתערבים פה במה שנעשה. אין להם קולות למנדט אחד והם אומרים לנו מה לעשות. איך? הם הולכים לבית המשפט וביהמ"ש הוא גם כן כזה, בדעותיו הוא דומה לרפורמים והוא נותן להם סעד על כל דבר ועניין. אנחנו רואים בהחלטות האלה הצלחה גדולה אבל זה רק בגלל העתירות לבג"ץ. הם הצליחו באמצעות העתירות להפר את הסטטוס קוו לרעתנו. לא עוד. לא נאפשר את זה. אם תהיה החלטה שתהווה פגיעה בסטטוס קוו - מיד יוגש חוק כמו שעשינו עם המרכולים".

גפני הבהיר כי אם "יהיו גורמים בקואליציה שיתקעו לנו את החקיקה - אנחנו גם לא נצביע איתם. גם לישראל ביתנו אין פריווליגיה בעניין הזה. אנחנו לא נצביע, בניגוד לישראל ביתנו שיש להם חמישה מנדטים, יש לנו 21 מנדטים עם הבית היהודי".

באשר לחוק הגיור אמר גפני כי "עצם העובדה שישראל ביתנו הגישה ערר לממשלה על חוק הגיור זה בניגוד להסכם הקואליציוני. חוק הגיור מחזיר את המצב לקדמותו ואם ביהמ"ש לא יפסוק, לא נקדם את החוק. אין לנו עניין בחקיקה. יש לנו עניין לשמור על הסטטוס קוו. כל מה שמפריע זה הרפורמים והקונסרבטיבים שרובם המכריע יושב באמריקה ובאירופה, איננו נמצא כאן בכל מה שעוברים פה לטוב ולמוטב, אם הם רוצים שיבואו לכאן, אם הם יבואו עם הדעות שלהם, לא נסכים לזה כי זה קורע את התורה הקדושה. הם אומרים לנו מה לעשות באמצעות בג"ץ ולא הם יגידו לנו מה לעשות ולא בג"ץ יגיד לנו מה לעשות".

גפני תקף שוב את חבר הנאמנים של הסוכנות על ביטול הפגישה עם ראש הממשלה ואמר כי "זה לאיים עליו ולומר לו שהוא לא יכול לקבל החלטות בלעדיהם, זה דבר חמור. מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לדבר כזה".

"אני לא חושש מהם, ננצח אותם", סיכם גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר