"הבחורים היו בהלם"

טרגדיה בקעמפ סאטמר: מגיד השיעור נכנס לישון - ונפטר

הגאון רבי פנחס וויינברגר, מגיד שיעור בישיבת סאטמר בניו יורק ובנו של הרב הלל וויינברגר - מהתוקפים הבולטים של ההנהגה החרדית בישראל, נמצא ללא רוח חיים במהלך קעמפ (חסידים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

טרגדיה בחסידות סאטמר: הבוקר (שני) נסתלק לבית עולמו באופן פתאומי הגאון רבי פנחס וויינברגר, מגיד שיעור בישיבת סאטמר בניו יורק, בעת ששהה ב"קעמפ קאשוי" עם בחורי הישיבה.

הרב שנכנס לישון לילה קודם לכן, לא התעורר משנתו. רופאים שהוזעקו למקום קבעו את מותו. תלמידי הישיבה ששהו עם הרב בקעמפ היו בהלם, שכן על פניו נראה הרב ויינברגר כאדם בריא.

"מדובר בקעמפ של בחורי הישיבה קטנה שנמצא בקאשוי" סיפרו תלמידיו. "היום בבוקר הם נעמדו להתפלל, אך הוא לא הופיע. התקשרו אליו מספר פעמים ללא מענה. נכנסו לחדר ומצאו אותו שוכב במיטה ללא רוח חיים. בטרם הלך לישון עוד רקד עם הבחורים בסעודת סיום בקעמפ".

המנוח ז"ל (באדיבות המצלם)

לדבריהם, המנוח היה "תלמיד חכם שלא פסיק פומא מגירסיה. הוא שילב באישיותו את לימוד העיון והפלפול לצד הבקיאות בכל חלקי הש"ס. תמיד היה מחייך ומאיר פנים לכל אחד ומשיב כהלכה. זהו אובדן גדול".

אביו של המנוח הוא הגאון רבי הלל ויינברגר, מחשובי חסידי סאטמר וגדולי הרבנים בחצר, ומי שנאם בעצרת הרבבות נגד הגיוס בחודש שעבר, אז גם נחשפו ב"כיכר השבת" דברים חריפים שאמר במסגרת מצומצת בפני תלמידיו, ומחה בבוטות נגד גדולי הדור בארץ בעניין חוק הגיוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר