"לא ניצחון אבל כן הישג" • ראיון

אורי אריאל: "הרפורמים רוצים הכרה ואת זה הם לא יקבלו"

הרפורמים מאיימים אך השר אורי אריאל מבהיר - בראיון ל'כיכר השבת' - כי הם לא יקבלו הכרה ואת כל שאר הדברים שהם רוצים, הוא תוקף את ליברמן ומותח ביקורת על ההתנהלות בנושא השבת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: מרים אלסטר - פלאש 90)

לצד המחמאות לראשי המפלגות החרדיות על ההצלחה בביטול 'מתווה הכותל', יש שר נוסף שפעל בנושא והיה שותף לאורך כל הדרך, מהפגישות עם הרבנים הראשיים ועד לשיחות נוקבות בלשכת ראש הממשלה: השר אורי אריאל, חבר 'הבית היהודי' העומד בראש 'האיחוד הלאומי'.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" מדבר השר אריאל על העבודה המשותפת לצד הסיעות החרדיות, התמיכה והביקורת בתוך 'הבית היהודי', האיומים של הרפורמים, ההתנגדות של ליברמן לחוק הגיור, ומותח ביקורת על התנהלות החרדים בחוק השבת. בסיום הראיון מתייחס אריאל לקשר האישי שרקם עם הרבנים הראשיים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

"זה לא ניצחון אבל כן הישג", פותח אריאל את הראיון, "אנחנו מאמינים שבארץ הקודש צרכה להיות קדושה. מי שאחראי על כל הכותל המערבי, לכל אורכו, זה הרבנות הראשית, וטוב שכך. ויש לרפורמים ולאחרים שרוצים להתפלל מספיק מקום. לכן הטענה שאין להם מקום היא לא נכונה".

השר אורי אריאל בראיון לישי כהן

לדבריו: "מה שהרפורמים כן רוצים, הם רוצים הכרה ברפורמה במדינת ישראל, ואת זה הם לא יקבלו. פה יש רבנות ראשית אחת. כל השאר זה דברים אחרים לגמרי. הם רוצים לעסוק גם בגירושין, בקידושין, בגיורים. אנחנו לא נסכים".

בכל החודשים האלו ראינו אותך בצמוד לפוליטיקאים החרדים, הרגשת שיתוף פעולה מלא?

"יש שיתוף פעולה טוב בסך הכל, לא תמיד הסכמנו ולא תמיד הגענו לאותה הבנה, אבל כשאתה מאחד כוחות, אתה בעל סיכויים טובים להצליח".

אנחנו מדברים על השת"פ עם החרדים, השאלה אם קיבלת תמיכה גם מבכירי 'הבית היהודי'?

"הדברים היו בעיקר בממשלה. ההתנהלות הייתה בין השרים, קרי נפתלי בנט ואיילת שקד. היו בינינו חילוקי דעות בנושא מתווה הכותל, אם כי בישיבת הממשלה שביטלה את המתווה הקודם, השרה שקד הצטרפה ותמכה, למעשה גם אני וגם היא תמכנו והשר בנט לא היה".

"מצחיק שהשר ליברמן מסביר לנו מה הציבור שלנו רוצה", אומר אריאל ותוקף את שר הביטחון, "שהשר ליברמן יטפל במפלגה שלו, בציבור שלו, שמעתי אותו על חוק הגיור - חוסר הבנה של העניין".

ליברמן אומר שהפכנו ממדינה ציונית למדינת הלכה...

"אני לא רוצה להתווכח עם שר הביטחון, ליברמן טועה מכל וכל, אפילו הוא יודע את זה, וכנראה מה שמכתיב לו את העמדות שלו זה דברים אחרים וזרים".

קשר אישי עם הרבנים הראשיים (צילום: יעקב כהן)

כשמדברים עם השר אורי אריאל על השבת ופתיחת המרכולים הוא לא מהסס למתוח ביקורת על הפוליטיקאים החרדים: "צריך לומר שעד כה ההתנהלות שלנו לא הייתה נכונה ולא הייתה מתאימה ולא בקצב המתאים שהאירועים הכתיבו לנו, זה צריך שינוי, שינוי עמוק. אם נמשיך להתנהל כך - נוציא הודעות ונסתפק, אז אנחנו יכולים להפסיד".

לדבריו: "הגיע הזמן לעשות שינוי ולהביא הצעה שלנו. ההצעה שגם יום ראשון יהיה יום מנוחה, ואז כל אחד יעשה מה שהוא רוצה יעשה ביום א' ושבת תהיה שבת".

אריאל מספר כי קיבל לכך ברכה מגאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס בפגישה שדבר קיומה נחשף הבוקר ב"כיכר השבת".

בנושא חוק הגיור אתם לא חוששים מהביקורת של רבני צהר?

"תראה, אם הביקורת תהיה נכונה אז מתקנים, הביקורת לא נכונה ואני לא מרגיש בעיה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר