מזהירים את אסד

הבית הלבן: זיהינו הכנות לשימוש בנשק כימי בסוריה

הבית הלבן הזהיר הבוקר את אסד כי "הוא וצבאו ישלמו מחיר כבד" אם יעשו שוב שימוש בנשק כימי, זאת בעקבות מידע מודיעיני שהצביע על כך שנעשות הכנות לשימוש כזה (בעולם)

ממראות התקיפה המחרידה בח'אן שייחון (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של רופא סורי)

הבית הלבן מסר הבוקר (שלישי) כי ארצות הברית זיהתה הכנות של המשטר בסוריה לקראת מתקפה כימית נוספת נגד אזרחים במדינה שנמצאת כבר שש שנים במלחמת אזרחים עקובה מדם. האמריקאים מסרו כי ההכנות שנראו נמצאו דומות להכנות שנעשו לפני המתקפה הכימית הרצחנית של משטר הנשיא בשאר אסד באפריל האחרון בעיירה ח'אן שייחון בפרברי אידליב. תקיפה שהביאה למותם של עשרות בני אדם, ואף גררה תקיפה אמריקנית כנגד אסד.

בעקבות הגילויים הלילה, הבית הלבן הזהיר את הנשיא אסד כי אם תקיפה כזו אכן תבוצע - "הוא וצבאו ישלמו מחיר כבד". אסד שנמצא בימים אלו בתנופה צבאית כנגד המורדים בגיבוי הרוסים, יעדיף ככל הנראה להימנע מתקיפה אמריקאית מיותרת שכן להרוג את המורדים במשטר באמצעות נשק חם לא מפריע לאף אחד...

כזכור, לאחר המתקפה ב-4 באפריל, טראמפ הורה על תקיפת בסיס חיל האוויר הסורי א-שעיראת במחוז חומס, שממנו המריאו המטוסים הסורים שביצעו את המתקפה הכימית. שתי ספינות של חיל הים האמריקני בים התיכון ירו 59 טילי שיוט מסוג טומהוק לעבר הבסיס. זו הייתה הפעם הראשונה שהבית הלבן הורה על מתקפה צבאית נגד אסד.

גורמים בבית הלבן הבהירו לאחר התקיפה כי מדובר בהתערבות חד-פעמית שנועדה למנוע מתקפות כימיות בעתיד, ולא את הרחבת הפעילות האמריקנית בסוריה. האיתות של טראמפ הבהיר גם לסוריה ולמדינות נוספות באזור כי עידן ההתנזרות של אובמה מהמזרח התיכון תם וכי הנשיא החדש מתכוון להחזיר את ההשפעה האמריקאית לאזור.

המשטר הסורי הכחיש כי הוא עמד מאחורי התקיפה הכימית, שדווח שכללה הפצצות של גז סארין באזור שבשליטת המורדים בצפון המדינה. גורם בצבא אמר כי כוחות המשטר לא השתמשו ולא משתמשים בנשק כימי, "לא בעבר ולא בעתיד". לטענת הסורים מדובר היה במחסן של נשק כימי בו החזיקו המורדים שהתפוצץ, טענה שלא הוכחה. המתקפה הייתה המתקפה הכימית הקשה ביותר של משטר אסד מאז ההסכם על פירוק סוריה מנשק כימי ב-2013.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר