זליגת הלחימה

חשש בגולן: הירי מסוריה יבריח תיירים

החלטת צה"ל לאסור על כניסת אזרחים לאזורים הקרובים לגבול סוריה מחשש לזליגת ירי מעוררת חשש בקרב התיירנים בצפון שחוששים שאירועים מסוג זה יפגעו בתיירות (תיירות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מראות הקרבות בסוריה מתוך גבול ישראל (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

דובר צה"ל מסר אמש (שני) כי בעקבות הימשכות הלחימה הפנימית בצדו הסורי של הגבול, ועל מנת לשמור על ביטחון האזרחים, הוגדרו נקודות ריכוזי הקהל באזור פתחת קוניטרה ועמק הבכא כשטח צבאי סגור. הכניסה למרחב תתאפשר לחקלאים בלבד למעט בנקודות הסמוכות לגבול.

גורמים בכירים בצה"ל הסבירו כי מדובר בהחלטה זמנית נוכח הערכת המצב וכי בינתיים אין חסימה של ציר 98.

המשמעות הראשונית של סגירת אזורים הסמוכים לגבול הוא החשש כי התיירים יימנעו מלהגיע לצפון לקראת העונה החמה ביותר של התיירנים באזור - החופש הגדול ובין הזמנים.

"בינתיים אין ביטולים ברוך השם אבל אנחנו חוששים שהמשך של זליגת ירי יחסל לנו את העונה החמה של השנה", אומר ל'כיכר השבת' בעליו של צימר בצפון, "אנחנו לא נעמוד בקיץ נוסף כמו זה של 'צוק איתן' ורבים חוששים מקריסה כלכלית מוחלטת", הוא מוסיף.

כזכור, אתמול בערב עלה חשש לזליגת ירי נוסף לעבר ישראל אך לאחר סריקות בשטח עולה כי מדובר בפגיעה של קליעי מקלע בודדים במחנה אונדו״ף בזיוונית, בצמוד לגדר בצפון רמת הגולן. גורמים בשטח מסרו כי כתוצאה מפגיעת אחד הקליעים הוצתה שריפה בשדה מוקשים סמוך.

בנוסף, צה"ל תקף אמש שני תותחים ומשאית תחמושת השייכים למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, זאת בתגובה לזליגות הירי שבוצעו מוקדם יותר לעבר שטח ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר