כנס הסייבר

ראש השב"כ: 2,000 מחבלים נתפסו לפני הפיגוע"

ראש השב"כ נשא דברים בכנס הסייבר והתייחס שם למלחמה בטרור גם בזירת הסייבר וחשף את המלחמה היומית בטרור ובזיהוי מפגעים מבעוד מועד באמצעות הטכנולוגיה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
ראש השב"כ, נדב ארגמן (צילום: מוטי קמחי, ynet)

נושא הסייבר הופך לחשוב יותר ויותר גם בזירת המלחמה בטרור. ראש השב"כ נדב ארגמן אמר הבוקר (שלישי) בכנס שבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב כי העובדה ש"שב"כ אחראי לסיכול איומים של טרור וחבלה. זה בא לידי מימוש גם בזירת הסייבר". הוא אמר ש"האקרים חווים תקלות בלתי צפויות" וציין כי פיגועים רבים סוכלו בזכות פעילות הסייבר.

ארגמן הוסיף כי שב"כ מנהל את לוחמת הסייבר בקואליציה עם אמ"ן, עם המוסד ועם שותפים בעולם.

"המענה הנדרש באיומי הסייבר מצריך מאיתנו שימוש באסטרטגיות ייחודיות. כפי שבעולם הממשי אין אנו מסתפקים בהגנה פסיבית אלא רודפים את אנשי הטרור במקומותיהם, כך גם בזירת הסייבר. אנו לומדים את דפוסי הפעולה של היריב ולהכות בו בהפתעה ובמגוון שיטות", אמר ראש השב"כ.

כדי להמחיש את הדברים סיפר ארגמן כי שב"כ, יחד עם שותפיו בזירת הסייבר, הצליח מאז תחילת 2016 לאתר 2,000 מחבלים עתידיים פוטנציאליים לפני יציאתם לביצוע פיגוע. "השיפורים הטכנולוגיים פורצי הדרך יחד עם היכרות שטח ועבודה מבצעית תרמו רבות להורדת רף הטרור ואיום פיגועי הבודדים", אמר ארגמן.

אתמול נאם בכנס ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף נדב פדן. הוא ציין בדבריו כי "צה"ל פוגש שחקנים לא מתוחכמים יחסים כמו חיזבאללה או חמאס, שבכלים פשוטים מצליחים להטריד אותנו לא מעט. בניגוד לעבר, אנו מבינים שהיום חייבים לנהל נגדם מערכת לחימה של ממש וזה דורש מאיתנו עליונות טכנולוגית ומבצעית".

פדן הבהיר כי האיומים במרחב הסייבר הוביל להרחבת האתגרים בצה"ל. "אם פעם ידענו לסמן את המאיימים עלינו, היום המרחב גדל בסדרי גודל כך שחוקי המשחק השתנו בו והם ממשיכים ומשתנים כל הזמן. אם פעם היו מסעות של צעירים לפטרה, היום המסעות הם מסעות חדירה למחשבים של מעצמות זרות".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא ואמר אתמול בכנס כי "הגנה בסייבר היא עסק רציני כי זה איום הולך וגדל בכל מקום. כל דבר הופך להיות דיגיטלי. האבחנה בין טכנולוגיה גבוהה לטכנולוגיה נמוכה נעלמת במהירות. ובעוד זה קורה במדינה אחת אחרי השנייה, בתעשייה אחת אחרי השנייה, בתשתית חיונית אחת אחרי השנייה, ובעוד אנו נכנסים לעולם של 'האינטרנט של הדברים', הצורך בהגנה בסייבר צומח בקצב מואץ".

נתניהו הוסיף כי "זאת בעיה שניצבת בפני כל הממשלות, לא רק בהגנה על הצבאות שלהן, גופי הביטחון שלהן, התשתיות החיוניות שלהן, העסקים שלהן וכל ארגון אחר. השאלה כיצד לגשת לכך היא שאלה שממשלות נאבקות איתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר