4 מיליארד ב-4 שנים

התוכנית החדשה של נתניהו לטובת הנכים

תוכנית נתניהו לסיוע לנכים: תוספת 4 מיליארד שקל ב-4 שנים, 4,000 שקל לחודש לנכים הקשים כבר בינואר הקרוב, הצמדה לשכר המינימום ועידוד יציאה לעבודה (חדשות בארץ)

הפגנת הנכים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

תכנית חדשה של ראש הממשלה תסייע לנכים שמפגינים לאחרונה רבות על הקצבה הנמוכה לה הם זכאים. בהודעת משרד ראש הממשלה נאמר כי לאחר שנועץ עם פרופ' אבי שמחון ויו"ר הקואליציה דוד ביטן ולמד את דוח זליכה, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לשלב בין ההמלצות שהועלו על ידם:

לפיכך, כבר בינואר 2018 תועלה הקצבה לנכים הקשים ל-4,000 ₪ לחודש, תוספת שבאה לתת מענה מיידי לנזקקים ביותר. המטרה היא כי החל מינואר 2018 נכה שהוכר כמי שאינו יכול לעבוד לא יהיה מתחת לקו העוני. זאת כדי לשנות מיידית את המצב הקיים שבו רבע מהנכים נמצאים מתחת לקו העוני.

תוך 4 שנים יגדל הסיוע לנכים ב-4 מיליארד ₪ לשנה, מסגרת תקציבית שקבע שר האוצר. הפעימות לגידול התקציב וחלוקתו יקבעו בדיון משותף בין שר האוצר, שר הרווחה וראש הממשלה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי כל הקצבאות יוצמדו לשכר המינימום.

הצעד המשמעותי ביותר קשור ליכולת ההשתכרות של נכים, כדי לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה עובד ששכרו נמוך מ-4,200 ₪ לחודש. בנוסף, הממשלה תשקיע 100 מיליון ₪ בשנה בתוכנית לסבסוד עבודת נכים.

נתניהו מסר עם אישור התכנית כי ״התכנית נותנת מענה מיידי לנזקקים ביותר, תשפר באופן משמעותי את מצבם של הנכים בישראל ותסייע לשילובם במעגל העבודה.״

שמחה בניטה, יו"ר עמותת מזור וחברת פורום ארגוני הנכים, מסרה את תמיכתה בתכנית: "אנו מברכים על החלטה זו הבאה לתקן עוול היסטורי. בהזדמנות זו אנו מודים לראש הממשלה, לשר האוצר משה כחלון, לפרופסור זליכה על הגשת המתווה, ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, לח"כ נאווה בוקר שהניעה את התיקון המדובר, לח"כ אילן גילאון שפועל ללא לאות למען הנכים.

חברי הכנסת הוכיחו שהנושאים החברתיים חוצים מפלגות וגילו יוזמה ואחדות למען אנשים עם מוגבלות. אני חייבת להדגיש שעוד הדרך ארוכה כדי לפתור את מצוקות הנכים הקשים. יש לטפל בקצבאות השרותים המיוחדים, קצבה המממנת את הטיפול הסיעודי בנו הנכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר