הישראלים תומכים

סקר: דונלד טראמפ עוצמתי, יהיר ולא פופולרי

40 אלף נשאלים ב-37 מדינות בעולם השיבו לסקר על מידת התמיכה שלהם בנשיא האמריקאי. המדינות היחידות בהן זכה טראמפ לתמיכה גדולה מאובמה היו ישראל ורוסיה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דונלד טראמפ (צילום: הבית הלבן)

סקר של מכון Pew שנערך ברחבי העולם מראה אמון קלוש בנשיא ארה"ב החדש דונלד טראמפ. רוב משתתפי הסקר (75%) רואים בנשיא ארה"ב מנהיג יהיר ומסוכן, ומתנגדים למדיניות החוץ שלו ולכמה מעמדותיו המרכזיות - כולל "צו המוסלמים" שאושר אתמול בידי בית המשפט העליון האמריקאים.

37 מדינות השתתפו בסקר, ורק בשתיים מהן השיג טראמפ ציון גבוה מקודמו ברק אובמה: ישראל ורוסיה, כך על פי הדיווח ב-ynet.

הסקר השנתי של מכון Pew נערך מאז 2002, אז היה ג'ורג' בוש הבן הנשיא האמריקני. התוצאות מבוססות על שיחות עם 40,447 נשאלים ב-37 מדינות ברחבי העולם בסקר שנערך בין 16 בפברואר ל-8 במאי.

התוצאות מראות של-74% יש אמון קטן במנהיג העולם החופשי, או אין אמון כלל. למרות הדרמטיות והרצון של התקשורת להציג את טראמפ כמי שזוכה לאמון נמוך באופן חריג, לשם השוואה בשנים האחרונות של ברק אובמה בתפקיד הנשיא הוא קיבל 64% אמון נמוך כלומר רק 10% יותר מאשר טראמפ.

בסקר השנה מקבל טראמפ תמיכה של 22% בלבד. את הציון הגבוה ביותר הוא מקבל בפיליפינים, שם סומכים עליו 69% מהאזרחים למרות העימות עם נשיאם הבוטה. מדינות נוספות שבהן טראמפ מקבל את תמיכת רוב הציבור הן וייטנאם וניגריה עם 58%, ואחריהן ישראל (56%) ורוסיה (53%).

היחס האוהד של טראמפ לישראל לעומת המשבר ביחסים בממשל אובמה מתבטא בעלייה של 7% - בסוף כהונתו זכה אובמה ל-49% בישראל. ברוסיה הפער באמון בנשיא האמריקני עצום. רק 11% מהרוסים הביעו אמון באובמה בסוף כהונתו עלייה של 42% בשיעור התמיכה.

מנגד מתבטא המשבר במעמד הבית הלבן בעולם בעיקר ביחסים עם בעלות ברית מרכזיות באירופה. ל-86% מהגרמנים הייתה אמונה באובמה אך מנגד רק ל-11% יש אמון בטראמפ.

שתי המדינות שבהן קיבל טראמפ את הציון הנמוך ביותר הן מכסיקו שחשה נפגעת מטראמפ בשל נושא הגדר עם 5% וספרד עם 7%. הפערים הגדולים ביותר בתמיכה הן בשבדיה (10% לטראמפ לעומת 93% לאובמה) והולנד (17% ו-92%).

בסקר הביעו הנשאלים התנגדות לאג'נדה של טראמפ בכמה נושאים. 76% מתנגדים להקמת חומה בגבול מכסיקו, ויותר מ-70% התנגדו להחלטה של טראמפ להוציא את ארה"ב מהסכמי סחר בינלאומיים ומההסכם האקלים שנחתם בפריז (למרות שהסקר נערך לפני הודעת הפרישה הרשמית של טראמפ).

יותר מ-60% הביעו התנגדות ל"צו המוסלמים" שאוסר זמנית על כניסת אזרחים מכמה מדינות מוסלמיות לארה"ב משיקולי לוחמה בטרור. ההתנגדות מן הסתם הייתה גבוהה בעולם המוסלמי, ורק בארבע מדינות קיבלה ההחלטה רוב: ישראל, רוסיה, הונגריה ופולין שסובלות מהגירה מוסלמית רבה.

55% ממשתפי הסקר רואים בטראמפ מנהיג חזק. במקביל, 75% חושבים שהוא יהיר, 55% טוענים שאינו סובלני ולדעת 62% מדובר בנשיא מסוכן. האם טראמפ יושפע מהסקר? סביר להניח שבדיוק הפוך, שכן לדבריו הוא מוכיח את השפעת התקשורת על העולם ואת נושא ה"פייק ניוז" שנועד להפוך אותו ל"מפלצת מסוכנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר