רב נוער הגבעות

הרב גינזבורג: "צריך מהפכה, לא לשבת בכלא"

לאור התגברות "תג מחיר" והשימוש בצווים מנהליים מצד השב"כ, ופגישתו של הרב יצחק גינזבורג עם החטיבה היהודית בשב"כ, ביקש הרב מתלמידיו לפעול - אך לא להיתפס (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תלמידי הרב גינזבורג לאחר שיחתו. אילוסטרציה (צילומים: Tomer Neuberg/Flash90)

לאחרונה, בשיעור שמסר ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר הרב יצחק גינזבורג 'לנערי גבעות' המורחקים מיהודה ושומרון, הוא הסביר כי יש לבצע מהפכה בארץ ישראל שאותה יש להוציא לפועל בדרכים שונות, אך הוא אינו בעד ביצוע פעולות שבסופן יישבו הנערים בכלא.

בשיעור שהתקיים בכפר חב"ד, אמר הרב המוכר בדעותיו: "כולם יודעים את דעתי. חבל לשבת בכלא. אולי המצב בכלא היום יותר טוב ממשהו אחר, אבל לכתחילה חבל שהכוח שיושב כאן היום ישרוף את הזמן בכלא".

הרב גינזבורג

בהמשך הוא הסביר איך בכל זאת יש לפעול: "'בתחבולות תעשה לך מלחמה', צריך לחשוב לעשות פעילות שטובה לכם בחוכמה, שהיא לא מביאה אתכם לא לחקירות ולא למעצרים וכן פועלת בתכלס. התכלס הוא לעשות כאן מהפכה בארץ. מה שעזר בעבר, נגד הבריטים, לא שייך היום. צריך משהו אחר".

שיחתו זו, שפורסמה ב-ynet, באה כנראה על רקע העימותים שאירעו בימים האחרונים בין כוחות הביטחון לצעירים ביצהר, יותר מ-30 צווים שהוציא השב"כ נגד נוער שכזה ושיחה שקיימו לאחרונה בכירים בחטיבה היהודית בשב"כ עם הרב גינזבורג עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר