מתקפת סייבר אדירה שיתקה את ממשלת אוקראינה

מתקפת סייבר נרחבת פגעה הצהריים במחשבים ברחבי אירופה, וגרמה להפלת כל מערך המחשוב הממשלתי באוקראינה. החשד: האקרים רוסים מאחורי המתקפה (בעולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מתקפת סייבר נרחבת פגעה הצהריים במחשבים ברחבי אירופה, וגרמה להפלת כל מערך המחשוב הממשלתי באוקראינה - שם נרשמו הפגיעות הקשות ביותר כתוצאה מהמתקפה. במדינה מאשימים את רוסיה וטוענים כי היא עומדת מאחורי מתקפת הענק.

שר הפנים של אוקראינה האשים כי רוסיה עומדת מאחורי המתקפה, להערכתו: "כנראה לקראת יום החוקה שיחול ביום רביעי. זו מתקפת הסייבר הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה". גם מועצת הביטחון של אוקראינה הודיעה כי קיימים סימנים המצביעים על מעורבות של רוסיה במתקפה.

סגן ראש הממשלה באוקראינה הציג את מחשבו שנפרץ (טוויטר)

בין הגופים האוקראינים שהותקפו: משרד התשתיות, שירות הדואר, חברות תקשורת ובנקים. בין השאר, נשלחו הודעות ספאם רבות לנמל התעופה המרכזי של הבירה קייב, כאשר החשש הוא כי המתקפה על הנמל עשויה להוביל לביטול ודחיית טיסות. עם זאת, דווח כי המתקפה הורגשה גם ברוסיה ודנמרק.

לפי שר הפנים של אוקראינה, תיקון הנזקים שגרמה המתקפה ייארך כמה ימים. הוא הוסיף כי המתקפה דומה לזו שאירעה בחודש מאי האחרון, אז פגעה תוכנת כופר במאות אלפי מחשבים במעל מאה מדינות מסביב לעולם.

כאמור, מתקפת הסייבר הורגשה גם מחוץ לאוקראינה. חברת האוניות "מארסק" שפועלת מדנמרק, סיפרה כי שרתיה נפרצו על ידי האקרים. "בטיחות העסקים של הלקוחות שלנו והאנשים שלנו נמצאת אצלנו בעדיפות עליונה" צייצו בחשבון הטוויטר של החברה. דווחים על מתקפות התקבלו גם מחברות ברוסיה והולנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר