השקעה לטווח ארוך - המדריך לנדל"ניסט

בחירה נכונה של נכס להשקעה היא מטבע הדברים משימה מורכבת ויש אנשים שעשו ממנה קריירה. עם זאת, מעקב מקרוב אחר מצב השוק הנוכחי מאפשר לכל אחד לזהות פוטנציאל תשואה גבוה לנכסים מסוימים (כלכלה, שיווקי)

השקעה לטווח ארוך. אילוסטרציה (צילום: PIXABAY)

נכסי נדל"ן נחשבים להשקעה הטובה ביותר. הנחת המוצא היא שאנשים תמיד יחפשו מקומות לגור בהם, מה גם שהביקוש כל הזמן עולה על ההיצע וגורם לעליית מחירים. יתרה על כך, אפילו בקרב משקיעים סולידיים נחשבים נכסי נדל"ן לאפיק משתלם כי הם מבטיחים ארבע קירות וקורת גג לכל מקרה שלא יהיה.

השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים נכסי נדל"ן להשקעה ומה צריך לעשות על מנת להפוך אפיק שנראה אטרקטיבי על הנייר למכשיר שמניב תשואה גבוהה מדי חודש. בנוסף, עבור רוב המשקיעים יש צורך בנטילת משכנתא לנכס להשקעה והמשמעות היא התחייבות להחזר כספי לא מבוטל מדי חודש. רק נכס להשקעה שיניב את התשואה המובטחת יוכל לעזור לעמוד בהתחייבות.

איזה נכסים יהיו שווים הרבה כסף?

קודם כל, יש לקחת בחשבון שהשקעה בנדל"ן היא השקעה לטווח ארוך. מי שרוצה לקבל תשואה מיידית ומהירה צריך למצוא מכשירי השקעה אחרים, כי בנדל"ן יש משמעות גדולה לזמן שאותו מוכנים להמתין. מעבר לכך, המשקיע החכם צריך להכיר את השוק ולעקוב אחר עדכונים שמגיעים מטעם גופים מוסדיים כמו משרד האוצר, הממשלה וכמובן משרד הבינוי והשיכון.

הנכסים שיהיו שווים הכי הרבה כסף בעתיד הם אלו שנבנים ליד מרכזי מסחר ותעסוקה. מהבחינה הזו אין הבדל בין הצפון, המרכז והדרום, כי הכל תלוי בתכניות הפיתוח. תשואה גבוהה נמדדת לפי הפער בין עלות הרכישה לבין עלות המכירה, ונכסים שנמכרים היום באזורים שנמצאים בפיתוח מואץ צפויים להכפיל ואף לשלש את הערך שלהם.

הדוגמא הכי טובה לכך היא נכסי הנדל"ן שנמצאים נכון להיום ליד קווי הרכבת הקלה בגוש דן. למרות שנוח להיום קשה עד בלתי אפשרי לגור באזורים האלה ולשמור על רמת חיים גבוהה, בטווח הארוך מדובר על השקעה משתלמת מאוד. משקיעים שיכולים להרשות לעצמם להמשיך להחזיק את הנכס ייהנו ממנו כאשר הרכבת תתחיל לפעול והביקוש יזנק.

מה עדיף: ערים בצמיחה או ערים מבוקשות?

הדילמה מצד נוטלי משכנתא וציבור המשקיעים שמחפשים נכס היא האם להעדיף ערים בצמיחה, או שמא ללכת על בטוח ולקנות את הנכס בערים שבהן הביקוש גבוה. גם כאן אין תשובה אחת שמתאימה לכולם כי הרבה תלוי במסגרת התקציב ובתקופה שבה המשקיע יכול להרשות לעצמו להמתין.

באופן עקרוני, השקעה בערים בצמיחה אמורה להניב תשואה גבוהה יותר. הדוגמאות הכי טובות לכך הן ערים כמו אשקלון, אילת ודימונה שצמחו משמעותית בשנים האחרונות. מנגד, רכישת נכס בערים מבוקשות כמו תל אביב, הרצליה וירושלים תפיק תשואה סולידית אך בטוחה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר