"להתרחק מהכיעור"

תקנון חסידי גור בערד הוקשח בגלל שחיית בחורי ישיבה בבגדי ים

בחורי ישיבה ליטאים שהגיעו לבריכת שחייה בערד ולבשו בגדי ים, הצליחו לגרום לרב חסידי גור בעיר לפרסם תקנון נוקשה בכל הנוגע לבריכות שחייה בבתים של משפחות חסידיות (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לקראת ימי הקיץ, פרסם רבם של חסידי גור בעיר ערד הוראות לחסידים כיצד לנהוג לגבי הקמת בריכות שחיה והשכרת הבתים.

כידוע, רבים בעיר ערד משכירים את בתיהם לנופש עבור משפחות מכל רחבי הארץ. על כן, הרב מרדכי חיים וולקוביץ, רב החסידים בעיר, מזהיר את בני הקהילה "לשמור על הכללים והתקנות בכדי לשמר את אורח החיים החסידי".

"לכבוד אנ"ש תושבי העיר היקרים. ציבור אנ"ש חונך והורגל לחיות באווירה של צניעות וקגושה ולהתרחק מהכיעור והדומה לו וכדי לשמור על האווירה וההתנהגות של התושבים והאורחים הבאים לעיר הוחלט כי. א. אין להקים בריכות שחיה בבתים ובחצרות בין לשימוש עצמי ובוודאי שלא להשכרה לאחרים, אלו שהקימו כבר - יפרקו".

"ב. הבריכות הקטנות המיועדות לגיל הרך עד גובה 30 ס״מ מומלץ להתייעץ עם בתי החינוך אם וכיצד להשתמש בהם.
ג. הכנסת ובניית ג'קוזי אינו ראוי ומתאים לבתי אנ״ש ואף המשכירים את בתיהם לא יבנו זאת.
ד. על המשכירים את בתיהם - כל השנה ובבין הזמנים - מוטלת האחריות לברר על זהות הנופשים לדאוג שיכבדו את אורחות חיינו בהופעתם ובהתנהגותם.
ה. פרסום על נופש והשכרה ייעשה אך ורק בהמודיע ומידע ערד ולא באמצעי פרסום שונים".

ל"כיכר השבת" נודע כי הסיבה העיקרית לתקנון שהופץ, היא בשל משפחה חסידית שבנתה בריכה לשחייה, ובשבועות האחרונים הגיעו למקום תלמידי ישיבה ליטאיים ושחו בה. הדבר גרם למורת רוח בשכונה החסידית.

לדברי הרבנים והעסקנים, "הבחורים הליטאיים הלכו בלבוש ובאופן שאינו הולם את אורחות חייה של הקהילה המקומית המקפידה על כללי צניעות קשוחים וברורים", מה שגרם לסערה שבעקבותיה פרסם הרב את ההוראות הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר