פגישת הדת"ל והרפורמים

יעקב אשר: "'הבית היהודי' מחלישים את ראש הממשלה"

פגישת נציגי 'הבית היהודי' עם הרפורמים ממשיכה לעורר סערה. ח"כ יעקב אשר אומר בראיון ל'כיכר השבת' כי הפגישה הזו מחלישה את החרדים ואת נתניהו ומבהיר כי לא תהיה פשרה • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

במפלגות החרדיות זועמים על נציגי 'הבית היהודי' בראשות השרים נפתלי בנט ואיילת שקד וסגן השר אלי בן דהן שנפגשו עם ראשי הקהילה הרפורמית. בראיון ל"כיכר השבת", אומר ח"כ יעקב אשר בזעם כי הפגישה הזו נועדה להחליש את הנציגים החרדים.

בשעות הצהריים (רביעי) פגש ח"כ אשר פגש במסדרונות הכנסת את סגן השר אלי בן דהן, שהשתתף בפגישה, והביע בפניו את זעמו.

מיד לאחר מכן הוא שוחח עם "כיכר השבת" ואמר כי "אני חושב שאנחנו מאוד פגועים מהעניין הזה. אמרתי לו גם שהוא היה מרגיש בדיוק כך, אם היינו עושים אותו דבר כשהיה להם את 'ציפור הנפש' שלהם בנושא חוק ההסדרה, אם היינו נפגשים במקרה לארוחה מתוקשרת, הח"כים של יהדות התורה, עם מנכ"ל 'שוברים שתיקה', בכדי לפתור את המשבר בשביל אחדות העם".

לדבריו: "הם יודעים שיש עליהום גדול על העניין הזה. הפגישה הזו נועדה להחליש אותנו, זה מה שקורה ואני לא יודע אם התכוונו לזה. זה מחליש את ראש הממשלה, כאילו שיש כאלה שטובים עם הרפורמים ויש כאלו שפחות טובים, זה לא מקובל ולא חברי, ולא שותפות של קואליציה".

"אני מקווה שגם הם יבינו שזו הייתה טעות", אומר אשר ומוסיף: "אני מאמין שהם כן הבינו".

השאלה אם הפגישה הזו לא מלמדת אתכם משהו על השת"פ שלכם עם 'הבית היהודי'...

"אני לא רוצה להחריף את העניין. אני חושב שהיינו צריכים להגיב והגבנו. זו הדעה של יהדות התורה. אני חושב שהרב ליצמן צודק, שבנט לא יעשה משהו בניגוד אלינו. אבל אם מחפשים פשרה בסופו של דבר הם צריכים לדבר איתנו".

ואתם תעמדו על הרגליים האחוריות שלא תהיה פשרה?

"בוודאי. נעמוד על הדברים שצריכים לעמוד. כל הצעה שלא סותרת את כוונתנו בעניין הזה. שוב, לא התחלנו בעניין הזה, הם פונים לבג"ץ".

מה דעתך על האיומים של הרפורמים על ראש הממשלה והעם היהודי היושב בציון?

"אני לא חושב שאנחנו יכולים לתת לאנשים מחוץ לארץ לנהל אותנו, עם כל הכבוד. האיומים הללו הם הם איומים של המנהיגות פוליטית שלהם. אותה מנהיגות שהולכת בכל בג"ץ נגדינו. הם אנשים שלקחו את הציבור החרדי, הם יודעים שהציבור החרדי שומר על המסורת".

אתה חושב שהם יכולים להשפיע על ראש הממשלה?

"אין ספק שהם מהווים לחץ ולוחצים אותנו, זו בדיוק הטענה שלי על 'הבית היהודי'. הם מחלישים את ראש הממשלה בעניין הזה, הם מנסים אבל לא יצליחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר