לראשונה מאז מונה

מזכ"ל האו"ם יערוך ביקור רשמי בישראל

אנטוניו גוטרש שנכנס לתפקידו לפני כחצי שנה יבקר לראשונה בישראל וברשות הפלסטינית ויפגוש את נתניהו וריבלין. את המזכ"ל ילווה בביקורו שגריר ישראל באו"ם (מדיני)

אנטוניו גוטרש (צילום: שאטרסטוק)

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, יבקר במהלך חודש אוגוסט בישראל, בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו. במהלך הביקור ייפגש המזכ"ל הפורטגזי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה ראובן ריבלין. כמו כן הוא יקבל במהלך ביקורו סקירות מגורמים ביטחוניים בכירים.

גוטרש יבקר גם במוזיאון "יד ושם" וכן יערוך ביקור במקביל גם ברשות הפלסטינית ויפגוש את אבו מאזן.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שילווה את גוטרש בביקור, אמר: "אנו מברכים על ביקורו החשוב של המזכ"ל בישראל ומצפים להציג בפניו את ישראל האמיתית, אי של שגשוג ויציבות במזרח התיכון הסוער".

דנון הוסיף: "דווקא מול היחס המפלה של האו"ם כלפי ישראל, חשוב שהמזכ"ל יראה מקרוב את האתגרים המורכבים שישראל מתמודדת עמם וגם את התרומה הגדולה שלה לעולם כמדינה חדשנית ופורצת דרך בתחומים רבים".

בינתיים גוטרש שהיה בעברו ראש ממשלת פורטגל, אינו מאכזב את המסורת של קודמיו והתייחסותו לישראל היא שלילית ומאשימה. בתחילת החודש עורר גוטרש זעם בישראל לאחר שפרסם איגרת מיוחדת לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. "כיבוש הגדה המערבית, מזרח ירושלים, רצועת עזה והגולן הסורי - גירש מאות אלפי פלסטינים וסורים, וגזר תנאים הומניטריים קשים לפלסטינים", נכתב באיגרת.

הוא קרא לישראל לסיים את שליטתה באזורים שנכבשו במלחמה ולהתחיל בדיונים על פתרון שתי מדינות, שלטענתו הוא גם הפתרון המדיני היחיד שישמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל ועל ריבונות הפלסטינים. בירושלים מקווים שלאחר הביקור הוא יבין יותר את המצב באזור וישפר את יחסו לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר