לרגל ההילולה

כ-2,000 איש התפללו בקבר יוסף בשכם

כ-2,000 איש מכל רחבי הארץ נכנסו הלילה, לרגל הילולת יוסף הצדיק, לקבר יוסף בשכם. במהלך הכניסה התקיימה הפרת סדר אלימה אל התפילות התקיימו כסדרן ללא נפגעים (חדשות)

(צילום: המועצה האזורית שומרון)

כ-2,000 מתפללים מכל רחבי הארץ נכנסו הלילה (חמישי) לקבר יוסף שבשכם להתפלל על קברו, זאת לרגל יום ההילולה של יוסף (יום פטירתו) שחל אתמול.

אלפי המתפללים הגיעו בהסעות מסודרות אותן מארגנות מועצה אזורית שומרון ומנהלת המקומות הקדושים בשומרון מדי חודש. הכניסה התקיימה באישור ובליווי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי "הלילה התקיימה כניסת מתפללים מתואמת למתחם קבר יוסף הנמצא בעיר שכם שבחטיבה המרחבית "שומרון". כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרת מחוז ש"י אבטחו את כניסתם של כ-2000 מתפללים".

עוד נמסר כי "במהלך הכניסה התקיימה הפרת סדר אלימה לעבר כוחות הביטחון. התפילות התקיימו כסדרן ללא נפגעים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר כי "יש לנו הזכות כאומה לזכור את מנהיגינו ולציין את יום פטירתם במקום בו נקברו גם אלפי שנים לאחר מותם. זו משמעות הקשר שלנו למקומות הללו. זה הכוח שלנו כאומה. אנחנו מצפים ליום בו האומה הזו תזקוף את קומתה ונוכל להכנס להתפלל במקומות הקדושים לנו גם לאור היום וללא ליווי צבאי שצריך להגן עלינו מפני פורעים. מי ייתן ובזכות יוסף לא ירחק היום".

כזכרו, 20 חסידי ברסלב ניסו להיכנס בתחילת השבוע לקבר יוסף שבתוך העיר שכם באופן עצמאי וזאת בניגוד לצו מפקד פיקוד מרכז האוסר על כניסת ישראלים לשטחי A. כוחות צה"ל תפסו אותם בכניסה לעיר שכם, לפי גרסת צה"ל או בידי המשטרה הפלסטינית לגרסאות אחרות והם הועברו לחקירת משטרה.

מדוברות המשטרה (מחוז ש"י) נמסר לאחר האירוע: "לפנות בוקר התקבל דיווח מכוחות צה"ל, על 20 צעירים שנכנסו לקבר יוסף בשכם ללא תאום עם כוחות הביטחון. 20 הצעירים בגירים וקטינים, נעצרו לחקירה בחשד להפרת הוראה חוקית וכניסה לשטח סגור ללא היתר תוך סיכון ממשי לחייהם ולחיי כוחות הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר