ביטול 'מתווה הכותל'

הנשיא ריבלין: "ליהודי התפוצות - מקום חשוב בבניית מדינת ישראל"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לביטול 'מתווה הכותל' בממשלה וזאת מבלי להתייחס לעצם ההחלטה ואמר כי "אחדות העם היהודי צריכה לעמוד לנגד עיני הממשלה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין בכותל. ארכיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (חמישי) לראשונה לביטול 'מתווה הכותל' בממשלה, אך מבלי להתייחס לעצם ההחלטה אמר כי "אחדות העם היהודי צריכה לעמוד לנגד עיני ממשלת ישראל כל העת".

בהודעה מטעם לשכת הנשיא נאמר כי הוא קיבל בימים האחרונים מספר רב של פניות בנושא ביטול מתווה הכותל והיום הוא העביר את תשובתו לכל הפניות.

"כילד עוד צעדתי עם אבי לרחבת הכותל לשמוע את תקיעת השופר במוצאי יום הכיפורים, תחת שלטון המנדט הבריטי", כתב הנשיא ריבלין בתשובתו. "אני זוכר את הרחוב הצפוף הומה אדם, הומה מתפללים, ביניהם שוטרים במדים וכולם ממתינים. השקט המתוח ותקיעת השופר החרישית שהפרה את הדממה ונשמעה בעוז למרות השוטרים הבריטיים השועטים אל התוקע המוקף בחבריו, היו עבורי סמל לאמונת הנצח של העם".

ריבלין מוסיף וכותב כי "לפני חמישים שנה זכינו לאחד את ירושלים ולשוב לשריד בית מקדשנו הכותל המערבי. ברגעים אלו היה ברור לכולנו שתקוות העם היהודי התגשמה. מאז כולנו עסוקים יחד בבניין הבית.

"בתהליך הזה אנחנו מתמודדים באופן בלתי נמנע עם מחלוקות קשות בינינו, מחלוקות כואבות ואמיתיות. גם בצער המחלוקת, חובה עלינו לזכור שכולנו משפחה אחת ולכל יהודי מקום מיוחד בליבו לכותל המערבי, שריד מקדשנו".

הנשיא כותב עוד כי "מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי והיא תמשיך להיות נאמנה למחויבותה זו. לאחינו יהודי התפוצות מקום חשוב ומשמעותי בעשייה ובבנייה של מדינת ישראל. כך היה וכך ימשיך להיות. אחדות העם היהודי צריכה לעמוד לנגד עיני ממשלת ישראל כל העת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר