"הלם ושוק גדול"

זעם בסאטמר על ביקורו של השר אורי אריאל אצל הגאב"ד

העיתון 'דער בלאט' המזוהה עם חסידי סאטמר תקף בחריפות רבה את גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וויס שנפגש עם השר אורי אריאל והעניק לו לדבריו כבוד רב למרות דעותיו הקיצוניות (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת' על ביקורו הנדיר של נציג הבית היהודי, שר החקלאות אורי אריאל, במעונו של גאב״ד העדה החרדית הגרי״ט וייס, גורם לסערה ציבורית במגזר החרדי כאשר רבים תמהו כיצד ייתכן שבעוד וב׳העדה׳ תוקפים השכם והערב את הח״כים החרדים היושבים ב"כנסת הציונית ומשתפים פעולה עם ממשלת הכופרים" ומקפידים שלא לכבדם הרי שדווקא השר הציוני דתי התקבל בכבוד רב אצל מנהיגם של אותם לוחמים בהכרה בציונות.

כעת מתברר כי גם בחוגי סאטמר הקנאיים והאנטי ציונים עורר הביקור החריג תרעומת וביקורת רבה.

בעיתון 'דער בלאט' היוצא בשפת האידיש, המזוהה עם חסידי האדמו״ר מהר״א מסאטמר נכתב על "ההלם והשוק הגדול" על הכבוד הרב לו זכה השר הימני.

בכתבה נכתב ש"החדשות מארץ ישראל הגיעו וגרמו להלם על כך ששר החקלאות אורי אריאל התקבל בכבוד עצום בירושלים עיר הקודש, זאת בעקבות הצורך להסדיר את החוקים והתקנות החדשות בעניין הזריקות בעופות".

העיתון מזכיר כי אורי אריאל אחראי על פעולות הימין הקיצוני ועולה להר הבית בהתרסה תוך שהוא מאיים להבעיר את חמת העולם הערבי ומתגרה באומות ועובר על איסורי כרת שבתורה ועל הוראות כל גדולי הרבנים בארץ ישראל.

"היה זה הלם גדול לשמוע על הביקור המוזר", נכתב בעיתון החסידי הקיצוני.

כזכור, העניק הגאב"ד לשר אריאל את ספרו במתנה עם הקדשה אישית, בהקדשה כתב הגרי"ט וייס: "למעלת כבוד מר אורי אריאל שיחי'. מוגש בזה לאות תודה והוקרה עבור פועלו למען כשרות העופות בארץ ישראל, בברכת ברכה והצלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר