בכיר חרדי מזהיר

"הסכמה להקפאת חוק הגיור משמעותה התערבות בג"צ"

בעקבות פגישת ראש הממשלה עם בכירי המפלגות החרדיות הבוקר בנושא חוק הגיור מזהיר בכיר חרדי כי הקפאת החוק בעייתית, "אם נפקיר את ההחלטה לבג"צ. זה יהיה אסון שייזכר לדורות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני נפגשים הבוקר (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכדי לדון על חוק הגיור. לאחר מכן ייפגשו נתניהו והחרדים עם ראשי סיעות הקואליציה. המטרה: לנסות ולהגיע להבנות בחוק הגיור שאמור לעלות לדיון בממשלה כבר בשבוע הבא. .

אחת ההצעות העומדות על הפרק היא הקמת ועדה משותפת ודחיית ההצבעה בחצי שנה. כך נתניהו מסיר מעליו את הביקורת הקשה המוטחת לעברו מהתקשורת והרפורמים. ומצד שני הוא לא מסיר את החוק לחלוטין וינסה להרגיע את ראשי הסיעות החרדיות.

אך בכיר פוליטי חרדי מזהיר הבוקר: "הקפאת חוק הגיור בחצי שנה משמעותה התערבות בג"צ הדן בנושא הגיור בימים אלו. בג"צ צפוי להתערב ברגע שיראה שהנושא נמרח ללא חקיקה. היהדות החרדית תתחרט על הרגעים הללו".

לדברי הבכיר הפוליטי המכיר את הנושא: "בבג"צ המרכולים השופטים התערבו רק בגלל גרירת הרגליים, חבל שבנושא הכי חשוב ליהדות: הגיורים, אנחנו נפקיר את ההחלטה לבג"צ. זה יהיה אסון שייזכר לדורות".

שר הביטחון ליברמן מתייחס לחוק הגיור בראיון ל"כיכר השבת"

הבכיר החרדי טוען: "צריך לאפשר להעביר את החוק בקריאה ראשונה, ואז להקים וועדה, אבל שבג"צ יראה שהחלה החקיקה. שהנושא לא נשאר פתוח במריחת זמן של ועדות".

כזכור, בראיון מיוחד ל"כיכר השבת", התייחס אמש שר הביטחון ויו"ר 'ישראל בתינו' לחוק הגיור ואמר: "החוק הזה פוגע גם ברבנים אורתודוכסיים כמו הרב סתיו או הרב ריסקין, שניהם גם רבנים מקומיים עירוניים, באפרת ושוהם. כל מה שאנחנו מבקשים: תבטלו את המונופול שיצרו בבית הדין הגדול, שהאינטרס שלהם לא לעודד את הגיור אלא לצמצם אותו. אני מבטיח שגם רות המואביה לא היתה היום עוברת גיור במנהל הגיור. לכם, מה שפה דרוש, זה להעניק לרבני ערים את האפשרות להקים בתי דין לגיור".

כיו"ר ישראל ביתנו, תלכו למשבר קואליציוני על החוק הזה?

"אנחנו לא יצרנו את המשבר ולא חיפשנו אותו. לא אנחנו העלינו את חוק הגיור או שום נושא אחר בתחום דת ומדינה, כי אנחנו מחויבים להסכם קואליציוני. בזמנו, התנדבנו ואמרנו שכל נושא שקשור לדת ומדינה, נלבן אותו קודם בינינו, בוועדה של השר יריב לוין עם כל יושבי ראש הסיעות. מה שקרה, בלי שום התראה מוקדמת, בלי שדיברו איתנו ומחוץ לסדר היום, בשנייה האחרונה צצו כל הנושאים משום מקום".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתייחס לחוק הגיור בראיון ל"כיכר השבת"

מנגד, בתחילת השבוע, בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" התייחס יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לחוק הגיור ואמר: "אני הערתי לשר ליברמן, שהוא ידיד... ציפיתי ממנו - כחבר ושותף - שלפני שהוא מתנגד לחוק שירים טלפון ואני אסביר לו. הסברתי לו שאין לו שום בעיה עם החוק הזה". דרעי הוסיף: "אני חייב לומר את זה, איווט ליברמן לא פועל כאן בגלל הרפורמים, מי ששכנע אותו - אלו רבני צהר".

בשלב זה, יצא דרעי במתקפה חריפה נגד אנשי צהר: "צהר רוצים לקעקע את הרבנות, להרוס את הרבנות הראשית. הם עושים את כל הפעולות שבעולם בכדי להרוס את הרבנות. הם ששכנעו את ליברמן להתנגד בכדי שרבני צהר יוכלו לעשות גיורים פרטיים. אנחנו לא ניתן לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר