ההתחממות בצפון

קרבות עזים ליד הגבול הסורי - ושוב נפילות בשטח ישראל

18 "זליגות ירי" תוך שבוע: צבא אסד והמורדים נלחמים סמוך לגבול, והנפילות בשטח ישראל נמשכות. הערב אותרו שתי נפילות ליד גדר המערכת. וגם ירדן סופגת: שלושה טילים התפוצצו בשטחה (עולם)

רמת הגולן - גבול סוריה (צילום: אביהו שפירא)

לחימה עזה ליד גבול ישראל - והנפילות בשטח רמת הגולן נמשכות: הערב (יום שבת) זוהתה נפילה בצפון רמת הגולן, סמוך לגדר המערכת. שעה לאחר מכן אותרה נפילה נוספת. גם הפעם, כמו ב-16 הפעמים הקודמות, מדובר בזליגות ירי מהלחימה בין צבא אסד למורדים הסורים. בשני המקרים איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כוח צה"ל החל בסריקות. אתמול חודשה ההוראה לחקלאים ולמטיילים בבוסתני הפרי להתרחק מהגדר.

הערב מתחוללים קרבות עזים באזור בין המורדים לצבאו של אסד. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו".

יחידת ההסברה הצבאית של חיזבאללה דיווחה שהצבא הסורי הצליח להחזיר את המצב לקדמותו באזור העיר מדינת אל-בעת' בקוניטרה, אחרי שהשתלט מחדש על שתי נקודות שאליהן הסתננו המורדים מהצד המערבי. זאת אחרי קרבות שבהם עשו שימוש בשלל אמצעי הלחימה, וכתוצאה מכך היו הרוגים ופצועים בשורותיהם.

כזכור בשבת שעברה החלו כמה פלגים בשורות המורדים ובראשם "הגוף לשחרור א-שאם" שכולל את שלוחת אל-קאעידה לשעבר, ג'בהת א-נוסרה, במבצע שנועד להשתלט על הערים מדינת אל-בעת' וח'אן ארנבה, המעוז המשמעותי של המשטר בפרברי קוניטרה שיושב גם על הדרך לדמשק.

בשבת שעברה גם החל הירי החריג בשעה שבגולן שהו אלפי מטיילים, שהשתתפו בין היתר בקטיף העצמי של דובדבנים ופירות יער. 18 נפילות אירעו מאז, מרביתן היו בסמוך לגדר המערכת שבין פיתחת קוניטרה לעמק הבכא, וגם הערב הנפילות היו באזור זה. בכיר בצה"ל ציין לגבי רמת הגולן כי צה"ל פועל בצורה מידתית כדי למנוע התדרדרות, וכי כוחות של הג'יהאד העולמי פועלים באזור בשבוע האחרון נגד צבא אסד.

מאז תחילת הזליגות ב-22 ביוני נסגר המרחב האווירי בשטח ישראל, כ-6 קילומטר מגבול ישראל סוריה. טיסות חקלאיות מורשות לטוס עד 3 ק"מ מהגבול, מאחר והם טסים בגובה נמוך כך שהן פחות פגיעות.

ולא רק ישראל סופגת: היום משטר אסד תקף את המורדים באזור מעבר הגבול עם ירדן וכתוצאה מכך לפי דיווחים ערביים נפלו שלושה טילים בשטח ירדן.

ביום רביעי, דקות ספורות לפני תחילת נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקצרין, התפוצצה פצצת מרגמה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. כשעה לאחר מכן תקף צה"ל מרגמה השייכת למשטר הסורי, משם נורה הפצמ"ר.

"אנחנו שולטים ביד רמה ברמה ואנחנו יודעים מה קורה כאן מעבר לגבול", אמר נתניהו בנאומו והוסיף: "הקו שלנו ברור - איננו מתערבים בנעשה בסוריה, אבל אנחנו נחושים להגיב בתקיפות ובעוצמה על כל פגיעה בריבונות שלנו. איננו מוכנים לקבל לא זליגות ולא טפטופים בגולן או כל דבר אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר