הנאום המלא

בהפגנת השבת: הראב"ד שיבח את הנשיא טראמפ

במהלך הפגנת 'העדה' נגד חילולי השבת בירושלים, תקף הראב"ד את שומרי השבת ששותקים ושיבח את הנשיא דונלד טראמפ על ההפרדה בכותל לעומת ה"כופרים" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנת 'העדה' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בהפגנת 'העדה החרדית' שהתקיימה ביום חמישי ברחוב שבטי ישראל בירושלים כנגד חילולי השבת בעיר, נשא הראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך נאום חריף והתייחס בדבריו לחילולי השבת ולמספר נושאים נוספים העומדים על הפרק.

בדבריו אמר כי "עיקר הפחד אינו רק ממחללי השבת אלא גם משומרי השבת ששותקים, אנו שותקים והם ממשיכים הלאה עד שהם באים לכותל המערבי וקונים שם שביתה ופוגעים במלך בתוך היכל קדשו".

"רק לאחרונה הגיע נשיא ארה"ב בכותל המערבי, ולא הכניס את אשתו עמו אלא הגיע בהפרדה כדי שלא לפגוע ברגשות הציבור היהודי – הדתי, ואם היינו מדברים באופן ברור כלפי אומות העולם שהממשלה כאן פוגעים בכל הקדוש והיקר לנו מדורי דורות, היה לזה השפעה גדולה", אמר הראב"ד.

להלן תמליל מתוך הדרשה:

"התאספנו למחות על חילולי שבת קודש, כבר למעלה ממאתיים חנויות ומסעדות פתוחות בשבת, וזה אינו בגדר "חילול שבת" בלבד, אלא בגדר "עקירת השבת", רח"ל.

"צריכים לדעת שבוער אש! כשאש בוערת צריכים לכבות מיד ולא להמתין שהאש תתפשט והמצב יהא גרוע יותר. אנו רואים שחילולי השבת נמשכים עוד ועוד והמצב נעשה גרוע יותר ויותר, ואם נמתין הרי תתפשט האש והמצב יהא גרוע יותר רח"ל.

"רק לאחרונה ממש שמענו שהם רוצים לעשות את עבודות הרכבת גם בסביבת בני ברק בעיצומו של יום השבת קודש רח"ל, וגם בתחבורה ציבורית מתפשט הדבר והולך כאש מעיר לעיר להניח תחבורה ציבורית בשבת.

"עיקר הפחד שלנו אינו רק מאותם רחוקים ומשומדים מחללי שבת, אלא עיקר הפחד הוא גם מה"שומרי שבת" – ששותקים. אין אנו עושים מספיק בשביל כבוד השבת שלא יחללוה, אנו נתקררנו ואיננו מרגישים כמה נורא הוא חילול שבת.

"החילונים מסתכלים עלינו עד כמה שמירת שבת קודש חשובה אצלינו. אם הם יבינו ששמירת שבת חשובה לנו מאוד בציפור נפשינו ואין אנו יכולים לשתוק על כך, אז הם ייזהרו ויחששו יותר מחילול שבת קודש בפרהסיה, וכפי ששח לי פעם הגאון רבי שמחה ווסרמן זצ"ל בנו של הגה"ק רבי אלחנן ווסרמן זצוק"ל, שפעם עלתה הצעה שכל יהודי שומר שבת יתלה תג בולט בבגדו במשך כל ימות השבוע שכתוב בה "אני שומר שבת", שכן כאשר החופשיים יראו כמה חשובה אצלינו שמירת שבת, הם ייזהרו ויחששו יותר לחלל שבת קודש.

"בדורות עברו, כאשר יהודי ראה חילול שבת, היה פחד ובהלה, ובזמנינו ירדנו עד שלא מרגישים כלל מה זה חילול שבת. סיפר לי כ"ק האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל, שפגש בכנסייה הגדולה את הקדוש רבי אלחנן ווסרמן זצ"ל, וסיפר לו שנוסע לארץ ישראל להשתקע בה, והוא עומד לגור בתל אביב, ונחרד הקדוש רבי אלחנן ואמר לו "אני בשום אופן לא הייתי יכול להיות בתל אביב, שאם אראה חילול שבת בארץ ישראל, לא אחזיק מעמד מרוב צער מה נעשה בהיכל ה', ואיך אפשר להיות בפלטרין של מלך ולראות שם חילול שבת ולשתוק", וזה היה מבט הגדולים האמיתיים מהדור שלפנינו שלא היו מסוגלים לסבול חילול שבת כלל.

"עלינו ללחום למען כבוד השבת לכל הפחות באותם הכוחות שהם לוחמים למען חילול שבת רח"ל. לצערינו נפלנו עד שאין אנו יודעים איך להילחם למען כבוד השי"ת, ומה הסוף - חילול שבת מחמיר והולך רח"ל, עבירה גוררת עבירה והמצב נעשה גרוע יותר, עד שהם באים למקום קרוב לקודש הקדשים – לתוך כותל המערבי מקום שכינת עוזו ששכינה לא זזה משם מעולם, ובאים שם רשעים וכופרים, כופרים בביאת במשיח, כופרים בתחיית המתים, כופרים בשכר ועונש, כופרים במעמד הר סיני, כופרים ב'אתה בחרתנו מכל העמים', וקונים שם שביתה ופוגעים במלך בתוך היכל קדשו, ולועגים שם מהקב"ה בעצמו רח"ל.

"קשה מאוד לדבר, המצב קשה, אינני יכול להאריך עוד, אך צריכים לזעזע תבל ומלואה, לא רק בארץ ישראל אלא גם בחוץ לארץ.

"בשעת גזירת גיוס בנות, עלתה הצעה להחתים כמאה אלף יהודים שפוגעים בדתם, ולשלוח זאת לאו"ם כדי שידרשו מהממשלה להפסיק את רדיפת הדת. הלכו להציע הדבר למרן הגרי"ז מבריסק זצ"ל, והשיב מרן זצ"ל שמותר לעשות כן, וצריך לעשות כן – להתעקש שפוגעים בנו, אבל לא להגזים אלא לומר להם את האמת כפי שהוא, וכך גם הגיב הגה"ק מסאטמאר בעל ה"דברי יואל" זי"ע.

"אם יהודים מכל העולם היו דורשים את שמירת הדת בארץ ישראל ושלא לתת להם להחריב כאן את הדת, את קדושתה, היה לזה השפעה גדולה. רק לאחרונה היה נשיא ארה"ב בכותל המערבי, ולא הכניס את אשתו עמו אלא הגיע בהפרדה כדי שלא לפגוע ברגשות הציבור היהודי – הדתי, וכך בכל עניין היינו מדברים באופן ברור כלפי אומות העולם שהממשלה כאן פוגעים בשבת קודש, ופוגעים בכותל המערבי ובכל הקדוש והיקר לנו מדורי דורות, היה לזה השפעה גדולה.

"וגם יהודי חוץ לארץ יש להם זכות לדרוש להחזיק את קדושת ירושלים והמקדש, שקדושת ירושלים שייך לכל יהודי בעולם, שהרי לכל אחד יש ד' אמות בארץ ישראל, ולכל אחד יש חלק בארץ ישראל, וכאשר פוגעים בקדושת ירושלים יש לכל יהודי בעולם זכות לדרוש את קדושת ירושלים כמו תושבי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר