"פגעו באדמו"ר"

במרכז בני ברק: מהומה לילית בין חסידי ויז'ניץ לתלמידי באבוב

מהומה פרצה הלילה כאשר קבוצת צעירים המשתייכים למרכז חסידי ויז'ניץ, ביצעו וונדליזם בשער ישיבת באבוב ברחוב עזרא בעיר. הסיבה: פגיעה בכ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (חסידים, חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
המהומה בבני ברק (באדיבות המצלם)

מהומה פרצה הלילה (ראשון) כאשר קבוצת צעירים המשתייכים למרכז חסידי ויז'ניץ, ביצעו וונדליזם בשער ישיבת באבוב ברחוב עזרא בעיר.

הבחורים שברו את השער והרסו את אותיות ההנצחה שנכתבו מעליו. המשטרה הוזעקה למקום, גבתה עדויות מבחורי הישיבה וחיפשה אחר מצלמות אבטחה באזור.

ל"כיכר השבת" נודע כי כעסם של הצעירים התעורר לאחר שטענו כי תלמיד ישיבת באבוב פגע במנהיגם הרוחני, כ"ק האדמו"ר, בכך שאמר את שמו.

מנגד, חסידי ויז'ניץ טוענים כי בחורים מישיבת באבוב צעקו מחלונות הישיבה הסמוכה לחצר מרכז חסידי ויזניץ קריאות בוז וגנאי אל עבר חסידי ויזניץ ובראשם האדמו"ר מויזניץ בזמן קידוש לבנה ובתגובה עלו הבחורים לישיבה כדי להרגיע את הרוחות.

יצויין כי בסוף השבוע עורר מקרה דומה סערה בעיר אלעד לאחר שעיתון מקומי פרסם על הטיש שערך האדמו"ר ועל קבלת הקהל במשך 18 שעות ברציפות אולם כתב במפורש את שמו של הרבי. בתגובה החליטו החסידים שמחו על כבוד רבם להחרים את העיתונים מתיבות הדואר בעיר ולהשליכם לפח.

ל"כיכר השבת" נודע כי בדרשות החיזוק שנושא הרבי לאחרונה הוא מדבר על הצורך בהתחזקות במשנת החסידות ובאמונת צדיקים אולם מדגיש שכל ה"שוואנצנות" כהגדרתו תהיה אך ורק במישור הפנימי ושלא להזיק או לפגוע חלילה באנשים וודאי לא בחוץ.

יצויין כי גם במהלך טיש סעודה שלישית בשבת דיבר הרבי בהרחבה על מהות דרך החסידות ועל כך שבשנים האחרונות קיימים דברים מחודשים כדוגמת סליחות עם מוזיקה וכדומה שלא היו מקובלים בעבר וקרא לחסידים להתחזק בדרך החסידות המסורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר