נגד הרפורמים

הרבנים החרד"לים - בעד נתניהו ונגד בנט

רבני הציונות הדתית מהזרם התורני, שמאוד לא אהבו את ארוחת הצהריים של השר בנט עם ראשי הרפורמים בשבוע שעבר, שיגרו מכתב תמיכה בנתניהו ש"נכנע" לחרדים (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב שלמה אבינר (צילום ארכיון: גיל יוחנן, ynet)

בשבוע שעבר עקץ כזכור יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הקפאת 'מתווה הכותל' ואישור חוק הגיור, ואף נפגש פומבית עם נציגי הרפורמים לארוחת צהריים.

מסתבר, כי רבנים בכירים בזרם התורני יותר בציונות הדתית לא אהבו כנראה את התנהלותו, ואת עמדתם בסוגיה הם בחרו להעביר באופן הבא: שיגור מכתב תמיכה לראש הממשלה בנימין נתניהו שעמד מאחורי המהלכים הללו כפי שדרשו החרדים.

בנט מרצה את עמדתו על הרגישות שיש לנקוט מול הרפורמים (צילום: מתוך פייסבוק)

"ברצוננו לברך ולחזק את ממשלת ישראל ואת העומד בראשה, מר בנימין נתניהו, על החלטתה החשובה לשמירת קדושת הכותל ועל הפעולות לחיזוק מערך הגיור הממלכתי. מהלכים אלו מבצרים את צביונה היהודי של המדינה ושומרים על אחדות העם היהודי", הם כותבים לו במכתב שצוטט ב'ישראל היום'.

הם מוסיפים: "אנו סבורים שהכותל המערבי, הקדוש לכל אורכו, כמו גם כל נושאי היהדות וההלכה הציבוריים במדינת ישראל, צריכים להמשיך להתנהל תחת אחריותה המלאה של הרבנות הראשית לישראל".

ארוחת הצהרים של ראשי הבית היהודי עם נציגי הרפורמים (צילום: דוברות הבית היהודי)

"אנו מקווים שממשלת ישראל תמשיך לחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל", מסיימים עשרות הרבנים החתומים על המכתב, בהם הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו רבה של צפת, הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר