הורשע ונכלא

ח"כ לשעבר באסל גטאס נכנס לכלא לשנתיים מאסר

באסל גטאס שהורשע בהברחת מכשירים סלולריים לאסירים ביטחוניים התחיל היום לרצות את עונשו - שנתיים מאסר בכלא גלבוע. גטאס הגיע מלווה בתומכיו שקראו קריאות עידוד (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גאטס בשערי הכלא (צילום: מתוך ynet)

ח"כ לשעבר באסל גטאס נכנס היום (ראשון) לכלא גלבוע בליווי תומכיו שהגיעו ללוות אותו בשירה וקריאות עידוד.

על גאטס נגזרו שתי שנות המאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהברחת טלפונים סלולריים לאסיר ביטחוני בכלא קציעות. "אני נכנס לכלא בראש מורם", אמר חבר הכנסת שנשא שתי הצהרות - בערבית ובעברית. "אני נכנס גאה וזקוף קומה, ונהנה מתמיכה ציבורית אמיתית של העם שלי".

חבר הכנסת לשעבר הוסיף ואמר: "אני היום נכנס לכלא גלבוע לשנתיים, כמובן אני מקווה ואפעל כדי שאזכה לשליש. אצא מהכלא בעוד שנתיים זקוף קומה ובראש מורם, כדי להמשיך את הדרך של הפעילות הפוליטית שאני עושה מזה 40 שנה. אני אמשיך להגן על זכויות האסירים ולהביא את עניינם לסדר היום הציבורי".

ח"כ ג'מאל זחאלקה, שהגיע הבוקר אל מחוץ לחומות הכלא, אמר כי בחברה הערבית יש הערכה גדולה מאוד לגטאס. "הוא הציף את העניין של האסירים הפוליטיים", אמר זחאלקה. "הוא הציף בעיה שהיא תמיד בחצר האחורית של העניין הציבורי היומיומי וזה חשוב כשלעצמו". חבר הכנסת מהרשימה המשותפת הוסיף ואמר: "אנחנו לא רוצים להבריח טלפונים סלולריים, התביעה שלנו היא שלאסירים תהיה זכות להשתמש בטלפון הציבורי כמו לכל אסיר אחר".

ח"כ חנין זועבי הוסיפה ואמרה: "אנחנו נפרדים מבאסל לשנתיים, אבל לא נפרדים מהסוגיה ומהמאבק שלנו להגן על הזכויות של האסירים הפוליטיים. באסל לא ברח מאחריות, הוא משלם את המחיר ומגיע לו על זה כבוד". זועבי סיפרה כי חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נפרדו אתמול מגטאס.

גטאס, שנעצר בדצמבר האחרון, הורשע על פי הודאתו בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור והכנסה של ציוד אלקטרוני לבית סוהר והעברתו והעברת מכתב האסור על פי פקודת בתי הסוהר.

בחודש מרץ הוא הגיש את התפטרותו מהכנסת כחלק מהסדר הטיעון. "החלטתי לקבל את ההסכם של מאסר בפועל לשנתיים", אמר גטאס יומיים לפני כן. "המחיר שאני משלם הוא לא לשווא והעינוי של האסירים שלנו יזכה לתשומת לב". בנוסף, הוא טען כי היה נתון ל"מסע הסתה תוקפני וגזעני, שכלל ניסיון של המשטרה לייצר אווירה שלפיה ביצעתי עבירות ביטחוניות חמורות".

גטאס תועד מבריח טלפונים לכלא במצלמות האבטחה. בכתב האישום שהוגש נגדו נכתב כי הוא ניצל את מעמדו וסיכן את ביטחון המדינה. כמו כן, צוין הקשר שניהל עם המחבל וליד דקה, שהורשע ב-1984 בחברות בחוליה שרצחה את החייל משה תמם ומרצה מאז מאסר עולם, ועם האסיר באסל ביזרה - חבר בארגון פתח ומי ששימש כדובר האסירים חברי פתח בכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר