"צער לבני תורה"

ח"כ מ'יש עתיד' כותב לגדולי ישראל נגד האפלייה העדתית

בצעד לא שגרתי, ספק יח"צני, פונה חבר-הכנסת מאיר כהן מ'יש עתיד' למרן הגראי"ל שטיינמן ולראש הישיבה חכם שלום כהן, נשיאי ה'מועצות', כדי שתמוגר תופעת האפלייה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ כהן עם חברו ויו"ר מפלגתו יאיר לפיד (צילום ארכיון: Miriam Alster/FLASH90)

חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) שר הרווחה לשעבר, מוכר לרבים על תקן ה"קישוט" המזרחי במפלגה הדי-אשכנזית שבראשות ח"כ יאיר לפיד. כך שלא לחינם נבחר הוא, הנחשב לאחד ממקורביו של לפיד, לבצע את מה שנראה כתעלול יח"צני על גבם של החרדים הספרדים המכירים מקרוב את תופעת האפליה העדתית המערכת החינוך החרדית.

אמש (ראשון) שלח ח"כ מאיר כהן מכתב מנומס ובו פניה אישית לגדולי ישראל, מרן הגראי"ל שטיינמן וראש הישיבה חכם שלום כהן. ספק אם המכתב אכן הגיע לגדולי ישראל אך לכלי התקשורת הוא אכן הגיע.

"לצערי הרב ולבושתנו", פותח כהן את מכתביו, "אנו עדיין עדים לתופעה בה מודרים בני ובנות העדה הספרדית, מרישום למוסדות תורניים השייכים לזרם החרדי של יהדות אשכנז. חרף הבטחות רבות שנשמעו אנו רואים כי התופעה לא נעלמת ואף במקרים מסוימים מתעצמת".

המכתב למרן הגראי"ל שטיינמן (סריקה)

"הנני פונה אליך בבקשה לפעול ללא פשרות לביטול התופעה המדירה יהודים ויהודיות בני תורה וגורמת להם צער ועוולה, למען אחדות ואהבת ישראל".

לנשיא מועת חכמי התורה ראש הישבה חכם שלום כהן, מוסיף חבר הכנסת את הפסקה הבאה: "כבודו, הנך עומד בראש התנועה הספרדית-חרדית הגדולה בעולם שחרתה על דגלה להעלות על נס את יהדות ספרד המפוארת. ואולם, אנו ממשיכים לחזות בהשפלה שחווים תלמידות , תלמידים והוריהם הספרדים, רק בשל מוצאם".

המכתב לראש הישיבה חכם שלום כהן (סריקה)

את מכתבו מסיים כהן בתודה ובאיחול "שה' יברכך באריכות ימים ובבריאות איתנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר