הורי הפצוע זועמים

פועל הבנין שביצע פיגוע בתל אביב נשלח ל-12 שנות מאסר

עמר ג'נדב בן ה-19 "בסך הכל" רצה להיהרג בעת רצח יהודים - כדי להיות 'שהיד'. כשסיים לפני שנה את עבודתו כפועל בנין בתל אביב ניסה לרצוח חייל. היום הוא נשלח לכלא - לזמן קצר מדי לדעת הורי החייל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל ג'נדב, היום בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי, ynet)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגזר היום (שני) עונשו של המחבל שדקר בשנה שעברה חייל צה"ל עם מברג בלב תל אביב: 12 שנות מאסר. "בחנו את הנסיבות החמורות של ביצוע העבירה ואת הנזק שנגרם לקורבן. החלטנו לגזור עליו 12 שנות מאסר, שנתיים על תנאי ופיצוי של 40 אלף ש"ח לקורבן", נימקה השופטת.

כזכור, לפני שנה ניסה עמר ג'נדב, פלסטיני בן 19 מהכפר סלפית שבשומרון, לרצוח חייל בשכונת נחלת יצחק בתל אביב. כשסיים את עבודתו באתר הבנייה בשכונה, הוא החליט לדקור חייל בתקווה שהוא עצמו ינוטרל, ייהרג ויזכה במעמד של 'שהיד'.

"לצורך מימוש החלטתו הוא הצטייד במברג באורך של 19 סנטימטרים ויצא מאתר הבנייה", תואר בכתב האישום. "בשעות הערב הגיע ג'נדב לצומת הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק בתל אביב, והחל לחפש אחר חיילי צה"ל כדי שיוכל לדקור אותם. כעבור מספר דקות הגיעה המטרה לה חיכה".

רגע ההשתלטות על המחבל, לפני שנה (צילום: מתוך ynet)

"ג'נדב החל לעקוב אחר חייל צה"ל שעבר במקום ודקר אותו בגבו ובראשו. למרבה המזל החייל נפצע באורח קל בלבד, וג'נדב נתפס על ידי עוברי אורח שהזעיקו את המשטרה וזו עצרה אותו".

בני משפחת החייל הביעו זעם על גזר הדין. איתן, אביו של החייל, אמר ל-ynet: "גזר הדין קל מדי, לא מכסה את האירוע שקרה. זה היה ממש קרוב שהילד שלי יכול היה למות. אם הבן שלי היה נהרג מהדקירה, המחבל היא מקבל מאסר עולם. הוא קיבל פרס על זה שלא הצליח. למזלי הטוב, הבן הצליח להתגונן ולהדוף אותו. המטרה שלו הייתה להרוס והוא קיבל פרס, זה צחוק ילדים. חשבנו שהוא יקבל לפחות 18 שנה ויותר. בני לא ישן בלילות, והאירוע חוזר אליו שוב ושוב".

גם אירית, אמו, אמרה: "העונש הזה מגוחך. העונש המירבי לניסיון רצח הוא 20 שנה, הפרקליטות ביקשה 18 שנה ובסוף הוא קיבל 12. נערער על העונש. אומרים 'חייל פצוע קל', אבל אתם לא יודעים מה יש מעבר. זה לא שנחתכה לו ציפורון ברגל. הוא ביקש להיות שהיד, ורצה להצטרף לבן דוד שלו. מדובר בפצצה מתקתקת, הוא ירצה את העונש ואז ייצא לרצוח שוב".

המחבל מסמן ווי (צילום: מוטי קמחי, ynet)

מנגד, עו"ד לאה צמל, העו"ד של המחבל, אמרה: "במקרה שלנו פקדה טרגדיה קשה את הנאשם, חברו הטוב נדרס בתאונת דרכים והוא רצה לשים קץ לחייו. הוא לקח את המברג, ויצא לחפש מישהו או חייל, לדבריו, שיוכל להרוג אותו. לשמחתנו החייל לא נפגע באופן חמור".

יצויין, כי העבירה בגינן נענש ג'נדב הן ניסיון רצח. במסגרת הסדר טיעון, נחסכה ממנו עבירת השהייה הבלתי חוקית בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר