"תלויה באחרים"

מעבר למחיצה: השוטרת העידה נגד המחבל, כששניהם על כיסאות גלגלים

איימן אל-כורד הובל על כיסא גלגלים וחייך אל משפחתו; השוטרת ציפי יעקוביאן אותה דקר הגיעה אף היא עם משפחתה ומכריה - להעיד נגדו, וסירבה לראות אותו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השוטרת הפצועה, היום (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet )

השוטרת ציפי יעקוביאן, שנפצעה לפני 9 חודשים בפיגוע דקירה סמוך לשער הפרחים בספטמבר, העידה היום (שני) במסגרת משפטו של המחבל שדקר אותה, איימן אל כורד, שנערך בבית המשפט.

המחבל איימן אל-כורד, בן 20 ממזרח ירושלים, הובל לבית המשפט המחוזי בירושלים בכיסא גלגלים, וחייך לעבר אביו ואחיו שהגיעו לדיון. יעקוביאן הגיעה עם בני משפחה, שוטרים וידידים, כדי לתמוך בה ובשוטר קובי קרודו, שנפצע אף הוא באותו פיגוע.

במהלך עדותה, ביקשה יעקוביאן להציב מחיצה בינה לבין המחבל. כשהיא ישובה בכיסא גלגלים בשל הפציעה בפיגוע ובעלה בני תומך בה, שיחזרה יעקוביאן את הבוקר שבו צעדה יחד עם השוטר קרודי לתחנת המשטרה 'שלם' במזרח העיר: "הגעתי ברכבת לשער שכם, פגשתי את השוטר קובי. יחד התקדמנו לכיוון התחנה ברחוב סולטן סולימאן. קובי הלך בצד שמאל שלי. כשהגענו לשער הפרחים הרגשתי מכה ושמעתי ירייה".

זירת הפיגוע בשער הפרחים בירושלים (צילום: אלי מנדלבאום, ynet ומד"א)

"לא ראיתי כלום, הרגשתי את המכה מאחורה בזמן שנפלתי שמעתי את השם שלי מאחורה ויריות. ראיתי כוחות של שוטרים שמגיעים, את חאלד זיהיתי כששאל אותי אם זה ירי או דקירה ואמרתי, 'זו דקירה, תזמין מד"א'. מאז אני לא זוכרת. התעוררתי בשערי צדק אחרי כמה ניתוחים".

כזכור, יעקוביאן אושפזה במצב קשה, הורדמה והונשמה במשך מספר שבועות. "ברגליים אין לי תחושה, בגב, הידיים חלשות מאוד", סיפרה לשופטים על הניתוחים שעברה ועל ההשלכות של הפציעה שהותירה אותה נכה.

המחבל והשוטרת - הנכים (צילומים: Yonatan Sindel/Flash90 ו-אלכס קולומויסקי, ynet)

השוטר קרודו העיד אף הוא על הפיגוע, שבו הציל את חיי השוטרת: "כמו בכל בוקר הייתי צריך להגיע לתחנה בשעה 08:00. פגשתי את ציפי והיא אמרה שאין מי שיאסוף אותנו, שנלך לתחנה כמו שאנחנו עושים בדרך כלל. אלו שעות של תלמידים ואני קצת יותר חושש וערני. אחרי מערת תחנת צדקיהו הרגשתי יותר בטוח, אבל מישהו התנפל עליי ונתן מכה חזקה וכואבת בצוואר. ניסיתי לנער אותו ממני והוא עזב אותי. ראיתי את ציפי שכובה על הרצפה, שלולית של דם ליד הראש שלה, ראיתי אותו מרים את היד כדי לדקור אותה שוב ואז יריתי בו. פחדתי לפגוע בה, הוא עשה צעד או שניים לעברי והמשכתי לירות בו עד שהוא נוטרל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר