הסוף לזליגת הירי?

הפסקת אש בדרום סוריה - עד יום חמישי

צבא סוריה הודיע על הפסקת אש בקרבות בדרום המדינה לקראת סבב השיחות בקזחסטן בין אסד לבין המורדים במטרה להביא לסיומה של מלחמת האזרחים העקובה מדם (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חייל או"ם צופה על עשן מיתמר בסוריה (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

הסוף לזליגת הירי לכיוון ישראל מסוריה? צבא סוריה הודיע אחר הצהריים (שני) על הפסקת אש בדרום המדינה, מהיום עד יום חמישי בחצות. סוריה הודיעה שהפסיקה כבר אתמול את הלחימה באזור.

בהודעת צבאו של אסד נאמר כי המטרה היא "לתמוך בתהליך השלום ובפיוסים הלאומיים". העיתוי: יום לפני פתיחת סבב שיחות נוסף בין משטר אסד לאופוזיציה בקזחסטן, ואחרי כ-20 "זליגות ירי" לשטח ישראל בתוך שבוע מהלחימה בין הצבא הסורי למורדים באזור, זליגות שהביאו לתגובות ישראליות נחרצות בדמות ירי על טנקים ותותחים סוריים.

הפסקת האש כוללת את מרחב קוניטרה, דרעא ו"הר הדרוזים" (מחוז א-סווידאא). סוריה הזהירה כי אם המורדים יפרו את הפסקת האש תהיה לה את הזכות להגיב בהתאם.

כזכור, בימים האחרונים התנהלו קרבות עזים בין המשטר הסורי לפלגי המורדים השונים באזור קוניטרה, לא הרחק מהגבול עם ישראל. כתוצאה מכך זלג ירי כמעט על בסיס יומי לישראל אם כי הנפילות היו בשטח פתוח ללא נפגעים וללא נזק.

בשבת שעברה החלו המורדים במבצע לכיבוש העיר מדינת אל-בעת', שנחשבת לאחד ממעוזיו של המשטר במרחב קוניטרה. הצבא הסורי טען ביומיים האחרונים כי הוא הצליח להשיב את המצב לקדמותו אחרי שהמורדים הצליחו להתקדם באותו אזור.

ביום חמישי גינתה מועצת הביטחון של האו"ם את הלחימה המתמשכת בשטח המפורז בין סוריה לישראל ברמת הגולן ("הקו הסגול"), אחרי מקרים רבים של זליגת ירי בשבוע החולף. המועצה קראה לכוחות אסד ולמורדים לעזוב את האזור, שבו מסיירים גם פקחי האו"ם.

בדיון במועצה אושרה פה אחד הצעת החלטה ביוזמת ארה"ב ורוסיה. ההצעה תומכת בעמדותיו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שטוען שהפעילות הצבאית המתמשכת באזור עלולה לסכן את הפסקת האש שנקבעה בין ישראל לסוריה, ומסכנת את חייהם של האזרחים ואנשי האו"ם בשטח.

ישראל הודיעה נחרצות כי לא תסכים לסבול שום זליגת ירי לכיוונה וכי כל זליגת ירי תענה בתגובה ישראלית הולמת שתהפוך את הזליגות ללא משתלמות בעליל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר