מעצר מנע

ימני קיצוני תכנן לרצוח יהודים ואת הנשיא מקרון

משטרת צרפת עצרה גבר בן 23 שמגדיר את עצמו "לאומן ימני קיצוני" באשמה שתכנן להתנקש בנשיא מקרון במהלך מצעד יום הבסטיליה בפריז - וכן יהודים ומיעוטים נוספים (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יהודי בצרפת. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המשטרה בפריז עצרה גבר בן 23 באשמה שתכנן להתנקש בנשיא הצרפתי החדש עמנואל מקרון במהלך מצעד יום הבסטיליה בפריז ב-14 ביולי. בחקירתו סיפר שהוא דוגל באידיאולוגיה של הימין הקיצוני ושתכנן לרצוח גם "שחורים, ערבים ויהודים".

סוכנויות הביון הצרפתיות הצליחו להגיע לחשוד, תושב העיר ארג'נטי הסמוכה לפריז, בעקבות שיחה שניהל בצ'אט ברשת. הוא השתמש בחדר צ'אט שקשור למשחק מקוון, כדי להשיג איכשהו דרך זה להשיג רובה קלצ'ניקוב.

איום על ביטחונו של מקרון: הותקף בביצה בעת מסע הבחירות (צילום: מתוך טוויטר)

אנשים שראו את דבריו של האיש דיווחו עליהם לרשויות, אלו שלחו שוטרים שעצרו אותו, לא לפני שאיים עליהם עם סכין. בחקירתו במשטרה הודה העצור שהוא רצה לבצע פעולה פוליטית על ידי רציחתו של הנשיא מקרון במהלך המצעד הצבאי לרגל היום הלאומי של צרפת, וכן שהוא רצה להרוג "שחורים, ערבים ויהודים".

לדברי מקור משטרתי שצוטט בעיתון הצרפתי L'Express, "המזימה שלו הייתה עמומה, אבל הוא הבהיר שהוא רצה לתקוף מיעוטים. נראה שהוא קיבל השראה ממקרי ירי המוני קודמים".

כבר בשנת 2016, כך דווח, הורשע הצעיר בשבחים למעשי טרור, וכעת עולה מדבריו שלו עצמו שהוא לא יציב מבחינה נפשית, אך מאוד נחוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר