מתעלמים מהמערב

צפון קוריאה ביצעה ניסוי נוסף בטיל בליסטי

הלילה ביצעה פיונגיאנג ניסוי נוסף בטיל בליסטי, הרביעי בחודשיים האחרונים. הטיל נפל ככל הנראה במים הכלכליים של יפן שזעמה על התנהלותה של המדינה המבודדת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און בוחן טיל (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

צפון קוריאה ביצעה הלילה (שלישי) שוב ניסוי בשיגור טיל בליסטי ממערב המדינה אל הים, מול חופה המזרחי. כך מסר צבא דרום קוריאה. השיגור מגיע ימים לפני פתיחת פסגת מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (20G) שתתקיים בגרמניה בהמשך השבוע וכהמשך להתגרות הצפון קוריאנית במערב בחודשים האחרונים.

קוריאה הצפונית מסרה הבוקר כי היא שיגרה בהצלחה טיל בליסטי בין-יבשתי. ההצהרה מגיעה לאחר שיגור הטיל הלילה לעבר שטחה הימי של יפן על ידי קוריאה הצפונית. צבא ארצות הברית מסר כי הטיל ששוגר הוא טיל בליסטי לטווח בינוני.

יפן מסרה כי הטיל התעופף במשך כ-40 דקות וייתכן שנחת בתוך "האזור הכלכלי הבלעדי" ("מים כלכליים") שלה. היא הוסיפה כי היא "מוחה בתוקף על ההפרה הברורה של החלטות האו"ם". על פי צבא דרום קוריאה, הטיל שוגר בסביבות 3:40 (שעון ישראל) משדה תעופה בפאנגיון, כ-100 ק"מ צפונית-מערבית לבירת צפון קוריאה, פיונגיאנג. עוד נמסר כי הטיל טס כ-930 ק"מ, וכי עדיין נבדק לאיזה גובה הוא הגיע.

נשיא דרום קוריאה מון ג'ה-אין אמר הלילה כי מדינתו בודקת אם מדובר בשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי. בפתח ישיבת המועצה לביטחון לאומי של דרום קוריאה אמר הנשיא: "אני מאוכזב שבוצע שיגור כזה ימים בודדים לאחר שהנשיא דונלד טראמפ קרא לצפון קוריאה לרסן את צעדיה. אני מגנה את הפעולה, שמפרה את החלטות מועצת הביטחון ואזהרות הקהילה הבינלאומית".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי "צפון קוריאה מתעלמת מאזהרות חוזרות ונשנות מצד הקהילה הבינלאומית". הוא הוסיף כי יבקש מנשיאי סין ורוסיה למלא תפקידים קונסטרוקטיביים יותר במאמצים לעצור את תוכנית החימוש של הצפון-קוריאנית."מנהיגי העולם יתכנסו בפסגת ה-G20, אני קורא לסולידריות של הקהילה הבינלאומית בסוגיית צפון קוריאה", אמר אבה.

מדובר בטיל הבליסטי הרביעי ששוגר על ידי צפון קוריאה מאז שהנשיא הדרום קוריאני, מון ג'יאה-אין, נכנס לתפקידו בחודש מאי, והתחייב לקיים דיאלוג במקביל להפעלת לחץ, כדי לשמור את תוכניות הגרעין והטילים של פיונגיאנג תחת שליטה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיב לשיגור הטיל, וכתב בחשבון הטוויטר שלו, בהתייחסו למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און: "צפון קוריאה שיגרה טיל נוסף. אין לבחור הזה משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו? קשה להאמין כי דרום קוריאה ויפן יסבלו את זה עוד זמן רב. אולי סין תנקוט בצעד משמעותי מול צפון קוריאה ותסיים את הנונסנס הזה אחת ולתמיד!". טרם נמסרה תגובה רשמית מהבית הלבן לשיגור.

דרום קוריאה מסרה כי הנשיא מון ג'יאה-אין יזם כינוס של מועצת הביטחון של האו"ם לשעה 5:30 (שעון ישראל), לאחר שנודע לו על השיגור הצפון קוריאני. בשבוע שעבר, לאחר הפגישה הראשונה שלו עם מון, טראמפ קרא לתגובה נחושה כלפי צפון קוריאה, והדגיש את חשיבות הברית בין שתי המדינות. טראמפ מנסה בתקופה האחרונה להביא לשינוי בעמדת המשטר הסיני כדי שירסן את צפון קוריאה למרות הסיכוי הנמוך שכך יקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר