אזהרה מהכנסת • ראיון

ח"כ אמיר אוחנה: "ההסתה נגד החיילים החרדים תעלה בדם"

בראיון מיוחד ל'כיכר בכנסת' מזהיר ח"כ אמיר אוחנה כי ההסתה נגד החיילים החרדים "תעלה בדם" ותוקף את הפרקליטות שלא השכילה להבין זאת ואת הפוליטיקאים האשכנזים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כיכר בכנסת: ועדת חוץ וביטחון של הכנסת תתכנס בצהריים (שלישי) לדיון ומעקב בטיפול בתופעה המכוערת של תקיפת החיילים החרדים. יוזם הידון, ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), מזהיר בראיון ל"כיכר השבת" כי אם ההסתה לא תיפסק הדבר יעלה בדם. אוחנה מוסיף ומותח ביקורת על הפרקליטות שלדבריו לא הבינה שמדובר בהסתה לאלימות, ודורש מהם שיבקשו עונשי מאסר כבדים.

"קודם כל זה לא דיון ראשון", אומר ח"כ אוחנה בפתח הראיון, "זה דיון מעקב. אחת לכמה חודשים אנחנו מקיימים דיון. יוצא מזה משהו, כי עובדה, אם אתה רואה את פעילות המשטרה - זו תולדה של הלחץ בוועדה. לא יכולים להיות אדישים, כשחיילי צה"ל, במקום להתגאות בכך שהם מגנים על מדינת ישראל, מתביישים בכך, ולמעשה צריכים לעלות על אזרחי כשהם מגיעים לבתיהם".

אוחנה מזהיר: "הדבר הזה יעלה בדם. ראינו אתמול אירוע של מעטפת נפץ שנשלחה לאחד הגייסים החרדים, ראינו לאורך החודשים האלה עליות מדרגה בכמה וכמה רמות, גם של ההסתה וגם של האלימות. לי אין ספק שאם לא נעצור בזה, ולא נטפל, ואני מתכוון למשטרה, לפרקליטות והכנסת".

ח"כ אמיר אוחנה בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

אתה חושב שהמשטרה, הצבא והפרקליטות עושים מספיק בכדי למנוע את התופעה?

"אני חושב שהמשטרה עושה הרבה יותר. לגבי הפרקליטות ובתי המשט אני חייב לומר שלא. הפרקליטות העניקה פרשנות מצמצת מאוד למונח 'הסתה לאלימות'. צריך לשמוע את הדברים באוזניים חרדיות, והזמנתי רבים מהחיילים החרדים לוועדה, באוזניים החרדיות כשמכנים 'חרד"ק' או 'חזיר', זו קריאה לפעול נגדו באלימות. הפרקליטות עד כה לא מבינה את זה, ואנחנו נדרוש שיבינו ושידרשו עונשי מאסר חמורים, אחרת אני לא רואה איך התופעה תיפסק".

אתם מבינים שמדובר בשוליים, ושהציבור החרדי סובל מהם יותר מהציבור שאינו חרדי?

"אנחנו מבינים. ולצד זאת, פה צריך לעשות הבחנה בין הנהגת הציבור המזרחי לאשכנזי. חברי הכנסת של ש"ס מתבטאים נגד ההסתה. אבל הנהגת הציבור האשכנזי החרדי לא עושה זאת".

אומר השר ליצמן, כמו שכל שר חילוני לא מגנה רצח של חילונים, למה שהוא יגנה את אותם קיצונים, הרי אם הוא מגנה הוא מסכים שהם חלק ממנו...

"זה תירוץ. מכוון שבהחלט הוא היה יכול להתבטא גם אם לטענתו האנשים האלו לא מצביעים לו. בציבור הרחב יש לו השפעה. אני לא רואה בכך שאם הוא יגנה זו נטילת אחריות. זה לא צריך ללכת ביחד".

פשיטת משטרה במאה שערים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על הטענות לאלימות מופרזת של המשטרה במבצעים במאה שערים אומר ח"כ אוחנה: "קודם כל הטענות על האלימות אפשר לפנות למח"ש, ואם יש מקום להעמיד לדין את השוטרים - הם יועמדו". לדבריו, הוא יבדוק במהלך הדיון האם יש סיבה שהמבצעים המשטרתיים נעשים בסמוך מאוד לשבת.

אני מאמין שגם אתה רואה את הסרטונים ממאה שערים, לא מעט ילדים משתתפים בתקיפות החיילים, עלתה האפשרות לערב את הרווחה?

"תראה, יש חוק מאוד ברור בעניין הזה. אומנם קטין מתחת לגיל 12 לא נושא באחריות פלילית. אבל בגיר, הורה או מנהיג ציבור, שמשדל קטן לאלימות בהחלט אפשר להעמיד אותו לדין פלילי, לא צריך גורם רווחה. וזה לא נעשה היום, בגלל שהפרקליטות בכלל מאפשרת את הביטויים הללו במרחב הציבורי, ובכך אנחנו נאבקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר