הפטור מוויזה לארה"ב נראה רחוק מתמיד

ישראל היא ידידתה הגדולה של ארה"ב אך עדיין יש צורך בוויזה כדי להיכנס ממנה לארה"ב למרות כל המאמצים בשל נושא טביעות האצבע והיחס לפלסטינים אמריקאים (תיירות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם בקרוב לא נצטרך ויזה כדי להיכנס לארה"ב? נראה כי החלום עוד רחוק. במשך שנים מבקשת ישראל להיכלל ברשימת המדינות שתושביהן יכולים להיכנס לארה"ב ללא ויזה, ובכך לוותר על התהליך המורכב והממושך שמזכה בסופו (במקרה הטוב) באפשרות לבקר בארה"ב.

ממשלות ישראל לדורותיהן ניסו לשנות את המצב המרגיז ולהוביל את ישראל לקבל את ההטבה המיוחלת מהידידה הגדולה ביותר שלה במזרח התיכון. אלא שהניסיון לא צלח והאמריקנים לא נהגו להסביר מדוע הם מסרבים לכך.

כעת, מול הממשל הידידותי של דונלד טראמפ, שוב מנסה ישראל בראשותה של סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי לקדם את הוויתור האמריקני לאישור כניסה מיוחד מישראל, אך גם הפעם ללא הצלחה. על פי הדיווח ב'ישראל היום' מבדיקה מיוחדת שקיימה חוטובלי עולה כי הסיבה העיקרית לסירוב היא הדרישה של האמריקנים לכלול את תושבי ישראל במאגר טביעות האצבע האמריקני.

המשמעות היא כי מאגר טביעות האצבע הישראלי יצטרך להיות נגיש באופן מלא לארה"ב - והדבר כרוך בבעיות הקשורות לזכויות הפרט ולחוק הישראלי שאוסר על העברת המידע ויש צורך ליצור שינוי חקיקה שיאפשר את קידום הנושא.

סיבות נוספות שיכולות למנוע את המהלך הן "אחוז המסורבים". כל מדינה שדורשת להיכנס להסדר מחויבת במספר סירובים נמוך יחסית וישראל לא עומדת בכך, שכן מספר רב של צעירים ואחרים מקבלים בכל שנה סירוב ובכך מקשים על הכלל הישראלי.

הסיבה השלישית היא הדרישה של האמריקנים להקל את כניסתם של פלסטינים אמריקנים ולדאוג לכניסתם דרך נתב"ג. היום כל תושב פלסטיני, גם אם יש לו דרכון אמריקני והוא למעשה אזרח ארה"ב, מחויב (לפי הסכמי אוסלו) להיכנס דרך מעבר אלנבי, כלומר להגיע לירדן ולהיכנס משם ליהודה ושומרון ולישראל. גם בנושא הזה ישראל לא קיבלה החלטה להיענות לדרישה האמריקנית והדבר יכול למנוע יחס חיובי מצידם של האמריקאים בנושא הוויתור על הוויזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר