"שמירת הקדושה"

ביטול 'מתווה הכותל': גיבוי מארצות-הברית לרבנות ולנתניהו

בצל הסערה סביב ביטול 'מתווה הכותל' ואיומי הרפורמים, איגוד הרבנים של אמריקה המאגד 950 רבנים אורתודוקסים יוצא בגיבוי ברור, לראש הממשלה ולרבנות הראשית (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

תמיכה מבית ומחוץ: בעוד הסערה סביב ביטול 'מתווה הכותל' וחוק הגיור נמצאת בעיצומה, ולאור המתקפה הקשה מצד ארגוני שמאל ולאחר איומי הרפורמים והקונסרבטיבים על כך שההחלטה מובילה לנתק עם "יהדות התפוצות" ולמשבר חריף עם "יהדות ארה"ב", כעת מגיעה לראשונה תגובת הרבנים וראשי הארגונים האורתודוקסים שמתברר כי כוחם היחסי הינו רב והשפעתם בפרט בימי הממשל הנוכחי הרפובליקני רבה עד מאוד.

במכתב החלטה שפרסם איגוד הרבנים של אמריקה, ארגון וותיק שנוסד לפני למעלה מ-70 שנה ומונה למעלה מ-950 רבנים אורתודוקסים נכתב כי "איגוד הרבנים מביעה את תמיכתו ברבנות הראשית שכל התפילות וענייני הדת בכותל וסביבתו צריכים להיות ע"פ ההלכה והמסורת היהודית".

בארגון הוסיפו כי "הארגון מברך את רה"מ בנימין נתניהו על ההגנה של המסורת היהודית בכותל המערבי ועל כך שהוא לא מקבל דרישות שונות מגורמים זרים. הארגון מתפלל ומברך את תושבי ישראל ואת רה"מ על שמירת הקדושה בכותל המערבי".

לדברי העסקנים התקווה הינה כי יוזמה זו לצד דברי חיזוק ששומעים הפוליטיקאים הבכירים בישראל מצד אנשי עסקים בארה"ב התורמים מידי שנה מאות מיליוני דולרים למדינת ישראל, לעולם התורה, לארגוני החסד והצדקה כמו גם לצה"ל הסבורים כי הרפורמים מהווים נזק חמור לעם היהודי וגורמים להתבוללות - יטו את הכף ויבהירו כי רובה של יהדות אמריקה ניצבת לצידה של מדינת ישראל בהחלטותיה וכי הסערה הינה סערה בכוס מים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר