סערת דברי הנשיא

גפני תוקף: "ריבלין יודע רק לפגוע בנו בדברים הבסיסיים"

ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את הנשיא ריבלין על דבריו נגד גדולי ישראל בשל ביטול 'מתווה הכותל' ואומר ל"כיכר בכנסת" כי ריבלין "לא יודע מה זה בית שמאי, אבל יודע דבר אחד - לפגוע בנו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

"דבר אחד הוא יודע - לפגוע בנו בדברים שהם הכי בסיסיים", כך מגיב יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בראיון ל"כיכר השבת" לדבריו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נגד ביטול 'מתווה הכותל' ופגיעתו בגדולי ישראל אותם כינה "גרעין שנוהג בדרך בית שמאי".

בתחילת הראיון מתייחס גפני לחוק הגמ"חים ואומר כי "היום זה יום בשורה לגמ"חים, מבחינת העניין של החוזר שהועבר לבנקים על יד בנק ישראל. אמנם זה היה תהליך ארוך של הרבה חודשים שאני במהלכם הייתי צריך לנהוג באופן כזה שיחייב אותם בסופו של דבר, כפי שהתחייבו בחוק FATCA, אבל הנוסח שיצא היום על ידי בנק ישראל הוא נוסח מצוין, הוא מסייע לגמ"חים שעושים עבודת קודש, ואנחנו עכשיו בעיצומו של דיון על החוק שזה עוד נושא שאני מקווה שאכן אנחנו נעמיד דברים על תילם".

בשבוע שעבר היה לך עימות עם בנק ישראל בשל החשש שיגידו שהגמ"חים מלבינים הון..

"היה דיונים שלמים לגבי העניין הזה, לגבי החלק הזה שצריך להפריד אותם כדי שהגמ"חים יוכלו לתפקד בבנקים, היום יצא החוזר, וזה בסדר. לגבי החוק עצמו היום היה דיון על איסור הלבנת הון הסיכום היה שהרשות להלבנת הון תשב עם איגוד הגמ"חים לנסות להגיע לחוק שיתאים לגמ"חים ולא יפגע בנושא של הלבנת הון".

יצא לך לשמוע את דברי הנשיא ריבלין אתמול נגד ביטול מתווה הכותל ונגד גדולי ישראל אותם הוא מגדיר בית שמאי?

"הנשיא כנראה לא יודע מה זה בית שמאי ולא יודע מה זה בית הלל, אבל דבר אחד הוא יודע - לפגוע בנו בדברים שהם הכי בסיסיים. הנשיא צריך לייצג גם אותנו ולא לתת לנו הגדרות ולא לתת לנו שמות.

"המציאות הזאת שבה אין שום קשר לנושא של הרפורמים לגבי מתווה הכותל, הרי הם יכולים לבוא לכותל אין שום בעיה, הם יכולים גם ללכת לאיזשהו מקום שנתנו להם שמה, שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים".

גפני תוקף את הרפורמים ואומר כי "הם רוצים לפגוע בנו גם בנושא הכותל, גם בנושא של הגיור, מצידנו שלא יהיה חוק, אנחנו לא רוצים את החוק, הוא גם חוק לא טוב. אנחנו רוצים שלא יגישו בג"צים כדי להפר את הסטטוס-קוו".

גפני שב ומתייחס לדברי ריבלין ואומר כי "היה מתאים שהנשיא ריבלין יקרא לאנשים שפוגעים בנו, שפוגעים ביהדות, שמנסים לפגוע בכותל, מנסים לפגוע בנושא של הגיור, לפגוע בסטטוס קוו, להגיד להם - תחזרו בכם, זה מה שהיה מתאים לו לעשות, לצערי הוא עשה את ההיפך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר