ההתעקשות לשמור שבת

מבקר המוזיקה: עומר אדם צודק - "מפגינים מולו מוסר כפול"

הזמר הים-תיכוני הפופולרי, עומר אדם, ממשיך לעמוד במוקד הסערה הציבורית סביב הקמפיין שמנהלים נגדו גופים חילוניים קיצוניים, בשל החלטתו לא לחלל שבת בפרהסיה - במסגרת הפסטיבל (ציצית)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עומר אדם (צילום ארכיון: ענת מוסברג, ynet)

בעקבות הודעתו של הזמר עומר אדם כי לא יופיע בשבת במסגרת הפסטיגל, הופנתה אליו ביקורת רבה מצד גופים אנטי דתיים דוגמת 'ישראל חופשית'. כעת נחלץ להגנתו של אדם מבקר מוזיקה נחשב בז'אנר הים-תיכוני.

לדברי המבקר חגי אוזן, "אם אמן היה נכה והיה נדרש למיקום מסוים ותנאים מסוימים להופעתו לא היו טוענים שמדובר בכפייה. אלו שמבקרים את עומר אדם על זה מפגינים מולו מוסר כפול".

"עומר אדם הוא אמן ואדם חופשי והציב תנאי שהוא לא מופיע בשבת", הסביר אוזן בראיון ל'רדיו ללא הפסקה'. "אם מנגד אמן היה מתנגד להופיע בהתנחלות היו מריעים לו בשמאל. אם אמן היה נכה והיה נדרש למיקום מסוים ותנאים מסוימים להופעתו - לא היו טוענים שמדובר בכפייה".

הרב על קידוש השם של הזמר - והזווית שלנו מול השבת (באדיבות הרב אהרון לוי)

"המוסר הכפול מגיע עכשיו מאלו שרוצים את החופש. זהו אינו תכתיב ממשלתי או ממסדי, אלא בחירה של אמן. אני מגיע מבית דתי, ואני בעד לא להופיע בשבת. עומר אדם לא רוצה להופיע בשבת וזו זכותו. לעומר אדם יש כוח והמפיקים רוצים אותו, ולכן הוא יכול להשפיע. הפסטיגל מתרחש במהלך חופשת חנוכה המיותרת, ביום שבת לא יהיה פסטיגל. לא קרה כלום".

כזכור, עומר אדם שמהווה דמות משמעותית בפסטיגל, ולראיה מיליון וחצי השקלים אותם על פי הפרסומים הוא יקבל עבור הופעותיו שם, גרם להנהלת המופע להיכנע לבקשתו ולבטל את ההופעות בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר