בג"ץ הכריע

בית משפחתו של יוסף חיים בן דוד שהצית למוות את אבו חדיר - לא ייהרס

שופט בית המשפט העליון הפורש אליקים רובינשטיין מפרסם היום את הכרעת הדין בעתירת משפחתו של הנער הערבי מוחמד אבו חדיר, ודוחה את בקשתם להרוס את בית משפחתו (משפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יוסף חיים בן דוד, הרוצח (צילום: גיל יוחנן, ynet)

בג"ץ הכריע היום (שלישי) בעתירה שהגישו בני משפחתו של הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר, שדרשו להרוס את בתי רוצחיו, יוסף חיים בן דוד ושני קטינים יהודים נוספים.

השופט הפורש אליקים רובינשטיין נימק בפסק דינו, כי "אין להיעתר לעתירה בראש וראשונה בהתחשב בשיהוי הניכר שחל בין מעשה הרצח הנתעב לבין הגשתה".

"אף לגופו של עניין דומה שההחלטה במקרה דנן אינה חורגת מגדרי המידתיות ואינה נגועה בחוסר סבירות", הדגיש השופט. "אולם, נחזור ונטעים - כוחה של התקנה יפה הן ביחס למחבלים ערבים והן ביחס למחבלים יהודים, הכל בהתאם לנסיבות הזמן והמקום, ולאמות המידה שנקבעו בפסיקה ביחס להפעלתה טרם חתימה".

אביו של הנער שנרצח בביהמ"ש (צילום ארכיון: שלמה מור, קבוצת "מדברים תקשורת")

"מייחלים אנו כי ייתמו חטאים מן הארץ, וכי כבר בעתיד הקרוב לא יוצרך השימוש בתקנת ההריסה כלפי מי מבני ארצנו, יהודים וערבים כאחד", סיים.

מנגד, בני משפחת אבו חדיר זעמו על ההחלטה: "אין צדק במערכת בית משפט שנותנת החלטות לפי הוראת ממשלת ישראל. החלטה שכזו מעודדת להמשיך לפגוע בנו בחסות המדינה", אמר האב.

אביו של מוחמד אבו חדיר (צילום: גיל יוחנן, ynet)

"אם היה מדובר בערבי שרצח יהודי, תוך מספר ימים היו הורסים לו את הבית. אם לא רוצים להרוס את בתי המחבלים היהודים, אז שלא יהרסו באף מקום. מדובר באפליה ובגזענות. החלטה שכזו מעודדת להמשיך לפגוע בנו בחסות המדינה".

הוא אף איים כי "ננקוט בצעדים נגד ההחלטה ונפנה לבתי משפט עולמי כדי שנקבל החלטה שיכולה להעניש את המחבלים".

כזכור, לפני כשנה גזר בית המשפט מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר על בן דוד, שהורשע בחטיפה וברצח של אבו חדיר. עוד לפני כן הורשעו שני נערים שרצחו אותו יחד עמו - על נער אחד נגזר מאסר עולם, ועונשו של השני הועמד על 21 שנה.

המעשה שביצעו שבגינו נגזר כך דינם של השלושה, זעזע לפני כ-3 שנים את המדינה כולה: בשעת לילה מאוחרת של ה-2 ליולי, לאחר הצטיידות והכנה מוקדמת, יצאו השלושה לבצע "פעולת נקם" לזכר שלושת הנערים היהודים שנחטפו אז בגוש עציון.

הנער הערבי שנרצח, מוחמד אבו חדיר (צילום: פלאש90)

במשך שלוש שעות הם חיפשו קורבן מתאים בשכונות הערביות במזרח ירושלים, וסמוך לשעה 4 לפנות בוקר הם ראו את מוחמד אבו חדיר, שיצא מביתו לעבר המסגד כדי להתפלל. הם חטפו אותו לרכבם, החזיקו בו מאחר והוא נאבק בהם, ואז בן דוד ציווה על אחד מהם: "תגמור אותו".

הנער חנק את אבו חדיר עד שאיבד את הכרתו. הם עצרו את רכבם ביער ירושלים, אז לקח בן דוד לום והלם באבו חדיר תוך שצעק, "זה בשביל משפחת פוגל', ו"זה בשביל שלהבת פס", בעט בו מספר פעמים תוך שצעק "זה בשביל גלעד, נפתלי, אייל".

לאחר מכן הם הציתו את אבו חדיר שהיה כבר מחוסר הכרה ונמלטו מהמקום. הם השמידו ראיות בגן סאקר, ומשם נסעו לביתו של בן דוד, ניגנו בגיטרות ועלו על מיטותיהם לישון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר