תוצאות ב-22:00

הבחירות למנהיג 'העבודה': "יחליף את הליכוד"

מבין 7 מועמדים, ארבעה מהם ריאליים, יוכרז הלילה שמו של מי שצבר את מירב הקולות ממתפקדי מפלגת העבודה. ככל הנראה יידרש סיבוב שני לשם הכרעה סופית (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו עוקץ היום את מפלגת העבודה ותוקף את עמיר פרץ (צילום: IsraeliPM ביוטיוב. תמונות: Miriam Alster/Flash90)

"הבחירות היום הן על הקמתו של גוש פוליטי גדול שיחליף את שלטון הליכוד ואת נתניהו", פתח היום (שלישי) יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, את יום הבחירות הפנימיות לראש המפלגה הבא, בעת שהצביע בקלפי בגני התערוכה.

הבוקר נפתחו הקלפיות בבחירות לראשות מפלגת העבודה וכ-52 אלף מתפקדים יבחרו בין שבעת המועמדים. אל הקלפיות הגיעו גם המועמדים עצמם, שלחצו ידיים למתפקדים שאת קולם הם מבקשים. ההצבעה הממוחשבת התחילה בשעה 11:00 ותסתיים בשעה 9 בערב. תוצאות צפויות עוד לפני השעה 10 בלילה.

לדברי הרצוג, "על כל חבר במפלגת העבודה שתומך בי ובהקמת הגוש הפוליטי המרכזי, לצאת היום ולהצביע עבורי. אם לא אבחר, יש חשש אמיתי שהמחנה הציוני הגדול שבנינו יתפרק ומפלגת העבודה תתרסק. אל תבזבזו את קולכם למועמדי אווירה שירסקו את המפלגה. צאו ותצביעו".

ח"כ עמיר פרץ הגיב לדברי ראש הממשלה נתניהו שתקף אותו מוקדם יותר על רקע כלכלי, בוועידת העיתון 'מקור ראשון', ואמר: "נתניהו בלחץ. ריח הזיעה מבלפור מגיע עד לשדרות. לכן הוא בחר להתעורר לפני פתיחת הקלפיות".

השר לשעבר אבי גבאי אמר כשהגיע לקלפי בירושלים: "אני חושב שהציבור מחפש אנשים שיביאו להם קהלים חדשים. הם מחפשים פוליטיקה אחרת, פוליטיקה עניינית. הם מחפשים מישהו שמסוגל לדבר לקהלים שאנחנו היום לא מצליחים להביא. אנחנו כבר כמה מערכות בחירות שבאותה מדמנה של אותם מצביעים וחייבים להביא מצביעים חדשים".

גם ח"כ אראל מרגלית הגיע אל הקלפי בירושלים - ופגש שם את גבאי יריבו. "נתניהו לא רוצה שאני אבחר, אבל המתפקדים של העבודה כן", הצהיר מרגלית. "והם יבחרו היום אופוזיציה לוחמת: לוחמת בשחיתות, לוחמת בהסתה, ומביאה גם עשייה למען הפריפריה וגם תקווה למדינה שלנו".

אם אף מועמד לא יצבור 40%, שני המתמודדים המובילים יילכו לסיבוב שני. במתמודדים גם ח"כ עמר בר לב, ושני מועמדי שוליים אנונימיים: אבנר בן זקן והוד קרובי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר