הקונצנזוס נשבר

אונסק"ו: ישראל אינה הריבון בירושלים

ההחלטה, שגם מגנה את החפירות בעיר העתיקה, לא זכתה לקונצנזוס מלא. 3 מדינות התנגדו ו-8 נמנעו. בשישי תחליט אונסק"ו אם מערת המכפלה היא "אתר מורשת פלסטיני עולמי" (עולם)

ירושלים (צילום: Flash90)

במהלך כינוסה של ועדת המורשת של אונסק"ו בקרקוב, אושרה הצעה לפיה ישראל אינה הריבון בירושלים. בנוסף, גינו הנציגים את החפירות המתבצעות בעיר העתיקה. מי שהגישו את ההצעה הן מדינות ערב, שאפילו הסכימו יחד עם הפלסטינים לרכך אותה במעט בניסיון להשיג תמיכה רחבה יותר בהצעה. עם זאת, בשל לחצים ישראלים ההצעה הערבית אושרה, אך לא בקונצנזוס.

הכינוס בקרקוב (צילום: אונסק"ו)

המדינות שתמכו בהצעה הן אזרבייג'ן, אינדונזיה, לבנון, תוניסיה, קזחסטן, כווית, טורקיה, וייאטנם, זימבבווה וקובה. שמונה מדינות נמנעו: אנגולה, קרואטיה, פינלנד, פרו, פולין, פורטוגל, קוריאה וטנזניה, ושלוש מדינות התנגדו להצעה: הפיליפינים, ג'מייקה ובורקינה פאסו.

כרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל באונסק"ו, אמר כי שעתיים קודם ההצבעה על ההצעה מדינות ערב היו בטוחות שיזכו בקונצנזוס, אולם ישראל הצליחה לשבור את הקונצנזוס - למרות ריכוך ההצעה על ידי מדינות ערב: "לישראל כמו לכל אדם הזכות לא להסכים ולא לומר תודה שמציעים לוותר לנו על הכנסתנו לחדר לוהט עם 1,000 מעלות ומצפים שנודה ונתרגש שדוחפים אותנו לחדר עם מאה מעלות".

הראשון לציון: "בניגוד לאונסק"ו וכל השטויות - הכותל שלנו" (צילום: כיכר השבת)

כזכור, בשנה שעברה אושרה בוועד המנהל של אונסק"ו הצעה פלסטינית שמטילה ספק בזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי בירושלים, 24 מדינות תמכו בהחלטה שמתעלמת מהקשר היהודי לאתרים המקודשים בירושלים. הפעם, מדובר בהחלטה מרוככת יותר, בה אין אזכור של הר הבית והכותל המערבי, ובישראל שואבים מתוצאות ההצבעה היום עידוד לקראת הצבעה חשובה שתיערך ביום שישי הקרוב, ובה יבקשו הפלסטינים לרשום את מערת המכפלה וחברון כאתר מורשת עולמי פלסטיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר