תאונת אימונים

חברון: קצין צה"ל נהרג מכדור שנפלט

טרגדיה בגדוד 12 בחברון: חייל פלט בטעות כדור לעבר חברו - סגן דוד גולובנציץ ז"ל פצע אותו אנושות והוא נפטר בבית החולים. בעקבות האסון יושבתו האימונים ביום חמישי (צבא)

(צילום: דובר צה"ל)

טרגדיה בצה"ל: סגן דוד גולובנצ'יץ', קצין צה"ל מגדוד 12 של חטיבת גולני, נהרג אמש (שלישי) מפליטת כדור של חייל בחסם ז'ילבר שבחברון, במהלך תרגיל.

מצבו הוגדר בתחילה קשה מאוד ומסוק הוזנק לפנותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אך כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו כשעה לאחר הירי. הרמטכ"ל הורה על עוצר אימונים כללי בצה"ל בעקבות האסון ביום חמישי הקרוב וקיום יום בטיחות בכלל יחידות הצבא.

גולובנצ'יץ', בן 22 מאפרת, הועלה מדרגת סג"מ לדרגת סגן לאחר מותו. הוא הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות. "היישוב אפרת משתתף בצער המשפחה", נמסר.

דוד גולבנצ'יץ', דובר צה"ל

סמוך לשעה 20:00 הכוח בפיקודו של מפקד מחלקה ביצע תרגולת שגרתית במחסום שמפריד בין הישוב היהודי לשכונות הפלסטיניות כחלק משמירת הכוננות היומית. מפרטים ראשוניים של תחקיר התקרית עולה כי ככל הנראה הכוח לא פרק את כלי הנשק האישיים, רובי התבור, בניגוד חמור להוראות הבטיחות. אחד החיילים אף דרך את נשקו בשוגג וירה מטווח קרוב לעבר פלג גופו העליון של גולובנצ'יץ'.

כאמור, פונה גולבנצ'יץ' במצב אנוש תוך פעולות החייאה באמבולנס טיפול נמרץ של מד"א ובמסוק של חיל האוויר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אך מותו נקבע כעבור שעה קלה. הודעה נמסרה למשפחתו ובמקביל נפתחה חקירת מצ"ח.

הלוחמים בפלוגה נאספו אמש בין המוצב הפלוגתי הסמוך לחסם למחסום עצמו, בעקבות הטרגדיה. גדוד 12 תפס את גזרת העיר חברון לפני כחודשיים ועד כה לא נרשמו בשורותיו אירועים חריגים.

בעקבות שורת תקריות בטיחות חמורות וקטלניות בצה"ל בחודש האחרון, מדובר צה"ל נמסר כי "רב-אלוף גדי איזנקוט הנחה על עוצר אימונים כלל צה״לי ביום חמישי הקרוב וביצוע יום בטיחות בכלל יחידות הצבא. בנוסף הרמטכ״ל יקיים באותו היום ישיבה מיוחדת של פורום המטה הכללי בנושא זה".

דובר צה"ל מוסר כי לוויתו של סגן דוד גולובנציץ ז"ל, תערך היום (ד'), י"א בתמוז התשע"ז, 5 ביולי 2017, בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר