"כפייה חסידית"

תקנון הצניעות המחמיר בבריכה של עמנואל

רבים מתושבי הישוב החרדי בשומרון, נדהמו למראה תקנון הצניעות המביך שנתלה בכניסה לבריכת הגברים המקומית. "איך קורה שקבוצה קיצונית מכתיבה לרוב התושבים" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat /Flash90)

כל המתרחצים בבריכת 'מהדרין-גברים' שבישוב עמנואל, יסכימו כי ההמלצות הבאות שבתקנון המקום, הגיוניות ומחוייבות המציאות: "ילדים בגילאי 1-6 חייבים בליווי והשגחה גם מחוץ למים; גם ילדי בגילאי 7-10 זקוקים לעתים להשגחה - הנהלת הבריכה אינה שמרטפית עבורם, ותשלח אותם לביתם לפי ראות עיניה".

אלא שסעיפים אחרים בתקנון, מחוללים סערה בין תושבי הישוב. וכך נכתב באחד העדינים שבהם: "הכניסה למים מותרת רק עם בגד ים דמוי מכנס - עם ירכיים קצרות", ובהמשך מופיעים פירוטים מביכים נוספים.

חלק מהתקנון (סריקה)

לדברי אחד מתושבי הישוב, אברך ירא שמים, מדובר בלא פחות מ"כפייה חסידית": "אם עד היום שמענו על המושג 'כפייה דתית' מפי אויבי היהדות, אנחנו פה מרגישים על בשרנו מהי 'כפייה דתית-חסידית", הוא אומר ל"כיכר השבת".

חברו מוסיף בזעם: "מה פתאום שאני וילדי ננהג לפי קוד הלבוש וההתנהגות, התמוה, של חסידויות שמרניות במיוחד? איך קורה שקבוצה קטנה וקיצונית מכתיבה לרוב התושבים איך ליהנות בשעות הפנאי - אם אפשר בכלל לקרוא לזה הנאה עם השטויות שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר