בגלל הרפורמים?

בצעד מפתיע: נתניהו ביטל השתתפותו בוועידת 'המודיע'

ימים ספורים לפני 'ועידת המודיע' הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על ביטול השתתפותו • הסיבה הרשמית: שינוי בלו"ז • גורמים מעריכים: נתניהו רוצה להימנע מחיבוק של הציבור החרדי (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בוועידת 'המודיע' בשנה שעברה (צילום: משה גולדשטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את השתתפותו בוועידת "כלכלה ועסקים" של עיתון 'המודיע' שתתקיים ביום ראשון הקרוב במרכז הכנסים והקונגרסים אווניו בקרית שדה התעופה, כך נודע ל"כיכר השבת".

הסיבה הרשמית שהעבירו גורמים בלשכתו הינה שינוי בלוחות הזמנים של רה"מ, אך בזירה הפוליטית יש המעריכים כי ביטול ימים ספורים לפני הוועידה הינו בעל משמעות רחבה יותר.

הנאום של נתניהו ב'וועידת המודיע', בשנה שעברה (יח"צ)

ההערכה בקרב אותם גורמים הינה כי נתניהו לא מעוניין להיתפס כמי שמחבק חיבוק הדוק מידי את החרדים לאור סערות הגיור ומתווה הכותל.

ל"כיכר השבת" נודע כי בחוגים הפלורליסטים והליברלים מגיבים בחיוב להחלטת נתניהו שלא להגיע לוועידה החשובה ביותר מגזר החרדי ותולים זאת בלחצם של "יהודי ארה"ב".

נתניהו בוועידה, בשנה שעברה (צילום: משה גולדשטיין)

להערכת גורמים פוליטיים, אותם חוגים מגזימים באשר לכוחם והשפעתם על ראש הממשלה ולדבריהם נראה כי הסיבה היא פנים ישראלית כי מבחינה ציבורית לא טוב כרגע לנתניהו חיבוק חרדי אך אינה מושפעת בהכרח מלחץ של יהדות התפוצות.

ההערכות בקרב הגורמים הינן כעת שבכירי הפוליטיקאים ינסו להיכנס לוואקום שיצר נתניהו וינסו לתפוס את מקומו כנואמים המרכזיים בוועידת עיתון המודיע.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אומרים ל'כיכר השבת' כי באותו יום יש לרה"מ אזכרה של אחיו וכן עוד ישיבה לאחר מכן ובגלל אילוצי לו"ז לא מסתדר לו להשתתף בוועידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר