דואגים לרווקים

היוזמה נחשפה: השדכנית של הנח"ל החרדי

בביקורו של ריבלין בנח"ל החרדי חשפו חברי העמותה בפני הנשיא את פעילות השדכנית של הנח"ל שפועלת למצוא שידוך עבור החיילים הרווקים שזקוקים לסיוע (חרדים במדים)

ריבלין בביקורו בנח"ל החרדי (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

בנח"ל החרדי החליטו להרחיב את הסיוע לחיילים החרדים גם לנושא השידוכים. עמותת "נצח יהודה" התומכת בחיילים החרדים שמתגייסים לגדוד הנושא את אותו שם גייסה שדכנית כדי לסייע לאותם חיילים למצוא גם בנות זוג מתאימות.

הדבר נחשף לראשונה בשבוע שעבר, במהלך ביקורו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בחטמ"ר בנימין, שם פגש את חיילי גדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה".

הנשיא קיבל סקירה מקיפה על מבנה הגדוד, יעדיו המבצעיים וכן על התמהיל האנושי של הגדוד והקשיים שעמם מתמודדים החיילים. ואז סיפרו לו שהעמותה גייסה לפני שנה וחצי שדכנית שתסייע לחיילים שהשתחררו למצוא כלה מאחר שחלקם נחשבים ברחוב החרדי כ"סוג ב'".

השדכנית יהודית (שם בדוי) סיפרה: "הציבור החרדי עובר שינויים ומייצר קבוצות – גם של בנים וגם של בנות – של כאלה שאינם מסיימי המסלול החרדי הקלאסי. לצד בוגרי 'נצח יהודה' יש בוגרי אקדמיה, ישיבות פתוחות יותר ועוד. אלה חבר'ה מצוינים".

שיטת הפעולה של יהודית, לדבריה, לחבר בין חברי אותן קבוצות שעליהן דיברה. וכך, היא מספרת שהצליחה לשדך בין כמה עשרות יוצאי צבא לצעירות חרדיות שנחשבות גם הן ל"בעייתיות" יחסית בשידוכים: כאלה שיצאו ללמוד באוניברסיטה או בעלות תשובה.

העמותה מעניקה ליוצאי הצבא גם סיוע כספי לעריכת החתונה ולרכישת מוצרי חשמל בסיסיים לבית. הצורך נובע מכך שבמקרים רבים המשפחות אינן מסייעות לבן שהתגייס. בשנים האחרונות השקיעה העמותה רק בסעיף זה מעל שני מיליון שקל, שאותם השיגה מתרומות של איש העסקים היהודי-אמריקני דוד הגר ומתומכים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר