ליצמן: אפעל למנוע מעבר של רופאים

שר הבריאות התייחס לנושא בוועדת הבריאות של הכנסת ואמר כי מעבר אחיות ורופאים הוא אחת הבעיות המרכזיות של מערכת הבריאות וכי יפעל במסגרת החוק למנוע זאת (בריאות)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

על רקע המשבר של התפטרות הרופאים בהדסה, שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר אתמול (יום ד') בוועדת הבריאות של הכנסת שהוא מתכוון להוביל חוק שיגביל את המעבר של רופאים ואחיות בין בתי החולים השונים.

בפתח דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, על השלכות פתיחת בית החולים אסותא החדש באשדוד על בתי החולים קפלן וברזילי והחשש לפגיעה בצוות, התייחס שר הבריאות יעקב ליצמן למשבר בבית החולים הדסה: "אתמול החליט בג"צ שלא תהיה מחלקה חדשה ב'שערי צדק', והציע שנשקול מעבר שלושה רופאים לשם, על מנת להעניק טיפול מוגבל בזמן עד סוף השנה", אמר ליצמן. "אנחנו סבורים שהילדים החולים לא יקבלו ככה טיפול נכון ונפרט לבג"צ בדיוק למה. אם הייתי חושב שזה טוב, לא הייתי מהסס לאשר את זה", הוסיף שר הבריאות.

יחד עם זאת מקורביו הבהירו שליצמן לא שלל אפשרות שלאחר דיון מקצועי במשרד הבריאות ייתכן ויחליטו להסיר את התנגדותם בשל הנסיבות יוצאות הדופן של המקרה והצורך להגיע לפשרה לטובת כל הנוגעים בדבר.

בהמשך הדיון, בהתייחס לטענות לפיהן רופאים ואחיות עוברים ממוסד רפואי אחד למשנהו חדשות לבקרים, אמר השר: "זו אחת הבעיות הקשות במערכת הבריאות. לכן המשרד יושב על המדוכה לראות איך ניתן להגביל זאת באמצעות חקיקה". ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) טענה שבמקרה הנוכחי של הרופאים מהדסה גם בית הדין האזורי לעבודה קבע שלא ניתן להכריח אותם להישאר במקום עבודתם וליצמן השיב לה שאם יעשה זאת באמצעות חוק - בית הדין לא יוכל להגביל את הצעד הזה.

יצוין כי חוק כזה ייפגע משמעותית בצוות הרפואי ויאלץ אותם "להיתקע" במוסד רפואי גם אם אינם מוכנים לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר