הקמפיין בצרפת

משרד החוץ נגד האדמו"ר: "רק שנאת חינם"

בעקבות הקמפיין של האדמו"ר המהר"י מסאטמר הקורא ליהודי צרפת שלא לעלות לישראל, יוצאים בסוכנות היהודית במתקפה חריפה: "הוספת שנאת חינם וסכסוך בין אחים" (חרדים, עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חשיפת "כיכר השבת" על דבריו של האדמו"ר מהר"י מסאטמר במהלך השבוע האחרון לתושבי צרפת בכינוס בפריז שלא לעלות לישראל, זאת בשל "השואה הרוחנית המתרחשת בארץ" מעוררת סערה.

העובדה שבחסידות סאטמר גייסו תקציבים על מנת לפתוח מוסדות ליהודי צרפת במדינה עצמה, זאת בכדי שלא "יתפתו" לשכנועי הסוכנות היהודית לעלות לישראל, מכעיסה את ראשי הסוכנות שנאלצים להתמודד מול גורם חרדי בעל עוצמה כלכלית.

הערב (חמישי) מגיבים בסוכנות לביקורו של הרבי בצרפת ודבריו במסגרת הכינוס ואומרים: "יש להצטער עד מאד על הקמפיין הזה, שכולו מושתת על שמועות לא בדוקות ועל כזבים מגמתיים ואין בו למרבית הצער ולו קמצוץ של אהבת ישראל אלא אך ורק הוספת שנאת חינם וסכסוך בין אחים".

נאום האדמו"ר (צילום: כיכר השבת)

"יהודי צרפת המבקשים לעלות ארצה עושים זאת מתוך תחושה ציונית עמוקה ואהבת הארץ, וקשה להבין מה מחפש אצלם אדמו"ר שאין לו מאלה. תיטיב חסידות סאטמר לעשות אם תרפה מהפצת משטמה ודברי שווא ותרבה באהבת חינם, שבת אחים וקירוב לבבות".

בסאטמר מגיבים ל"כיכר השבת" ואומרים כי "הסוכנות ממזמן יצאה מקונצנזוס חרדי ובעקבות התערבותם במאבקים למען הרפורמים בארה"ב הרי שדעתם בטלה. שיגידו תודה לחסידות סאטמר שדואגת באמת לאנשים המתגוררים בצרפת מבחינה רוחנית וגשמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר