משיקול כלכלי

שמירת השבת באתרי הבילוי בצפון הפכה לטרנד

בעלי אתרי בילוי רבים שסגרו את שעריהם בשבתות גילו כי כמות המבקרים הכפילה עצמה פי 10. אחד מהם מדגיש: "כל העסקים שפתוחים בסופי שבוע - לא רלוונטיים" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

התופעה של סגירת אתרי תיירות בצפון בשבתות, הולכת ומתרחבת. מתברר, כי הגורם לכך שיותר ויותר בעלי פארקים ואתרי בילוי מחליטים לסגור אז, אינו בהכרח השיקול הדתי - אלא הכלכלי.

"לקחנו החלטה שאנחנו לא עובדים בשבתות, לנוח", מתארים בני הזוג ירון ולירז מרק, בעלי האתר 'אינדי-פארק'. לדבריהם, "זכינו מחדש באבא ובבעל - וזכינו גם בהכפלה או שילוש של כמות המבקרים וההכנסות. בשנים הקודמות, כשהיינו פתוחים בשבת, עבדנו על ממוצע של 150 עד מאתיים איש ביום, ועכשיו אני מדבר על ממוצע של 1500 איש בערך ביום. אלו בדיוק הפערים וזאת ההצלחה הגדולה".

בנימין הלוי גן-אור, בעליו של 'פארק אקסטרים עכו', מוסיף בראיון לחדשות 2 שסיקרו את ההחלטה שהפכה לטרנד: "סגרתי לפני חודשיים את הפארק בשבת - וההשפעות מבחינת הציבור החרדי והדתי הן מיידיות. אנחנו מרגישים את זה גם דרך הקופות וגם דרך התגובות".

יריב המאירי, מ'אוצרות הגליל', הדגיש עד כמה אדירה הרווחיות מצעד זה: "בין אם זה למחלקות של 50 או בין אם זה יום כיף של מאות עובדים במכה אחת - מרגע שיש שם אפילו אחוז נמוך של אנשים שהם שומרי מסורת ושומרי כשרות, מבחינתם כל העסקים שפתוחים בסופי שבוע לא יכולים להיות רלוונטיים".

כידוע, במשך שנים רבות מנסים פעילים למען השבת לגרום לכך שאתרים יסגרו שעריהם בשבת, על ידי כך ששומרי המצוות ידירו רגליהם ממחללי השבת, אך התופעה כעת מתפשטת בשל העובדה כי יותר ויותר חילונים בוחרים לנפוש בחו"ל, בעוד הציבור שומר המצוות והמסורתי מעדיף יחסית את הבילוי בתוך גבולות המדינה - כך שלבעלי האתרים הפכה סגירתם בשבת לרווחית, מאחר והם מכוונים לקהל היעד הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר