גפני תוקף

'לא מתאים לעיר חילונית ובטח לא לבני ברק'

יו"ר וועדת הכספים שהגיע הלילה לתמוך בישיבת שער התלמוד בבני ברק תקף חריפות את העירייה והעומד בראשה ואמר כי בכל שנות פעילותו לא נתקל בהתנהגות כזו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בשירי כיסופים ורגש קיימו אמש תלמידי ישיבת שער התלמוד בבני ברק ערב של התעוררות וחיזוק או אולי פרידה כואבת מהיכל הישיבה בשכונת פרדס כץ בעיר כאשר המקום צפוי להיהרס ע״י עיריית בני ברק והעומד בראשה חנוך זייברט.

תלמידי הישיבה בהם רבים הנחשבים למתחזקים בעבודת השם וברוחניות, ביטאו בשירים את הזעם והכאב על כך שהם נזרקים מביתם הרוחני ללא כל פתרון ראוי ומשביע רצון.

מי שהגיעו לחזק את ראשי הישיבה ותלמידיה הם יו''ר דגל התורה ח''כ משה גפני וסגן ראש עיריית ב״ב מנחם שפירא. השניים הקשיבו לטענות מנהלי הישיבה על חוצפתו של ראש העיר, לעשות מהלך חד צדדי ולפגוע בלומדי התורה מבלי שיהיה לו פתרון מעשי בעבורם והבטיחו לנסות לסייע ככל שניתן.

בצאתו מההיכל בשעה 2.30 לפנות בוקר, אמר ח״כ גפני ל'כיכר השבת': "אני כאוב כולי, אני לא חושב שהיה אי פעם דבר כזה שמפנים ישיבה, בחורים שיושבים ולומדים באמצע הלימוד שלהם, זה דבר שלא היה ואני מקווה שראש העיר יחזור בו עד הבוקר".

אתה חושב שזה מתאים בעיר חרדית?

גפני: "זה לא מתאים גם בעיר חילונית, על אחת כמה וכמה לא בעיר חרדית. אני מקווה שראש העיר יחזור בו. דבר כזה לא יכול להיות, אני לא זוכר בחיים הציבוריים שבאים לפנות ישיבה כשבחורים יושבים ולומדים ומפנים. אני יושב פה ובוכה".

גם רבני הישיבה התבטאו בכעס ובכאב ואחד מהם אף זעק בנוכחותו של גפני: "אנחנו שואלים שאלה כזאת, כל הציבור הזה אמור להיזרק לרחובה של עיר ואין לאיפה ללכת ואין פוצה פה ומצפצף. איך ראש העיר הרשע הזה יכול לעמוד על מרפסות מול רבבות כשראש העיר בערד מפנה בתי כנסת. הפושע הנבל הזה יכול לצעוק על חילול השם אבל איפה חילול השם עכשיו?".

כזכור, המאבק החל לאחר שעיריית בני ברק טענה שהשטח עליו נמצאת הישיבה נלקח שלא כחוק. מנגד, בישיבה הדפו את הטענות והנושא התגלגל לבתי משפט.

במהלך השנה האחרונה נעשו ניסיונות ע״י העירייה לפנות את המבנה אולם לאחר מחאה ציבורית חזרה בה. ביום חמישי קיבל בג"צ את עמדת העירייה ונתן לה היתר להרוס ולפנות את המבנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר